01 februari, 2015

Badkalas!

Igår hade Amanda sitt efterlängtade badkalas för sina kompisar! Vi hade bakat, pysslat och fixat en hel del för att styra upp ett kalas på badhuset med korv, kaffe och Frostpiffat fika till nästan 50 gäster, men det gick bara fint och det var jätteroligt tyckte i alla fall vi! Här får ni se några bilder från dagen (jag har kluddat bort alla gäster eftersom jag inte vet om de vill vara med på bild eller inte). :-)

Amandas inbjudan som hon skickade till sina vänner

Jag hade gjort egna prints med Frostmotiv som vi satte upp i lokalen

Amanda fick själv vara med på en av dem :-)


Det var roligt att ha hela simhallen för oss själva

Amanda fick massa fina saker som hon nu i efterhand vill tacka ännu en gång för 
(okej, hon har väl inte sagt så själv, men vi föräldrar vill i alla fall det)!

Kalasdukat (tack för hjälpen bästa fixartjejerna!)


Vi bjöd på glasstårta och lite olika sorters fika till båda barn och vuxna

Olofchokladbollar, Elsamuffins, hallonmuffins, snöflingepepparkakor och chokladdoppade marschmallows! (ett tips till er som vill göra Elsamuffins är att inte frysa in dem, 
eftersom hennes kjol blev "smutsig" när den tinade)


Vinduvor, godis, kakor, kaffe och korv!

Som tårta gjorde jag en glasstårta med "isberg" och olika blå nyanser

Vi sjöng för Amanda medan det sprakade på tårtan 

Amanda hade sin favoritfrisyr "Elsafläta" under kalaset och fick en ny baddräkt i present av oss 
(som jag snart hoppas är för liten, haha, eftersom jag tycker att hennes vanliga Småfolkbaddräkt är mycket finare ;-)

Jag köpte festliga sugrör i NY som barnen kunde använda för att dricka Elsas magisaft

"Ska vi dela på sista biten innan den smälter Elsa?"

Som fiskedamm fick barnen håva in varsin godispåse från trampolinen
(cred för denna idé går till badkalasdrottningen Magda!)

Ett peppat födelsedagsbarn och en lillasyster som i slutet av kalaset mest fokuserade på sitt godis och på att äta ännu mer korv, haha

8 kommentarer:

  1. Åh vilken rolig idé !! :)

    SvaraRadera
  2. vilket roligt o engagerat kalas ,vart har du hittat alla fina motiv med frost?har en femåring som ska ha frost kalas snart;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara googlat fram bilder ;-) Lycka till med kalaset!

      Radera
  3. Vilket helt magiskt kalas för en femåring! /Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) Det var roligt att ordna!

      Radera
  4. Haha, The Queen of badkalas var det ja ;-)

    SvaraRadera