11 oktober, 2014

Eftermiddagsfika á la Amanda och Olivia

I eftermiddag hade vi fikabesök av min pappa och hans Kerstin och därefter sprang jag och Kerstin backintervallen i skogen en bit från vårt hus. Efter middagen och lek med kompisar har vi även hunnit med att träffa min mamma och hennes Göran en stund. Jag uppskattar verkligen att bo nära min familj och det är så fint att kunna ses under enkla omständigheter emellanåt.

Idag bjöd vi på chokladbollar som Amanda och Olivia har gjort helt själva med lite ingrediensassistans från mig, bondkakor som tjejerna har bakat med sin mormor (här borde jag även skriva att det faktiskt var Jonas som gräddade kakorna tillsammans med Amanda, eftersom han förtjänar beröm för sina akutinsatser i kakbakandet) samt bullar som Amanda har bakat tillsammans med Linda, Nellie och Ellen
 
Imorgon får vi se vad planerna blir eftersom Jonas är förkyld och inte vet om han är frisk, men jag hoppas att vi kan rusta huset för vintern (vilket, för er som inte har hus, innebär bland annat att ta in utemöbler och annat som inte bör möta någon snö, bära upp sommargrejer till vinden, klippa gräset en sista gång, täcka in sådant som inte ryms i garaget under stora presenningar på altanen osv) och sedan göra en utflykt med barnen till en lekpark eller till badhuset. Hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll och en fin morgondag! Här närmast väntar Homeland som vi håller på att se just nu (säsong 2) och denna serie är mycket bra än så länge måste jag säga!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar