03 september, 2014

Träningspepp!

Som jag skrev tidigare i veckan är det rätt intensivt för tillfället, mest på grund av att arbetsbelastningen på jobbet är högre än vanligt (vilket jag till viss del har orsakat själv). Jag fyller dagarna med tidiga morgnar, roligt jobb, lunchträning, mera jobb, förskolehämtning, mat och kvalitetstid med barnen, kvällsmys och därefter (dock inte alltid) lite mer jobb. Jag tycker verkligen att det är roligt att jobba men försöker hitta en balans i allt för att även prioritera att bara slappa. För att få vila hjärnan en stund under arbetsdagen och samtidigt få lite frisk luft så passar det mig bra att träna på lunchen. Senaste veckorna har jag sprungit mycket, så pass att jag nu har köpt mig ett par riktiga löpskor igen (jag har sprungit i Nike Lunarglide senaste två åren). 

Nya träningskläder och skor som är beställda på Sportamore och inköpta på Stadium
(som ni ser mår vår gräsmatta bra, den här bilden är bara någon dag gammal)

Snygga träningskläder gör den redan roliga träningen ännu roligare!

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag gillar din blogg! Så mycket vardagspepp! : ) Det här med lunchträning är perfekt, bara det att jag känner mig lite lätt ofräsch resten av arbetsdagen trots att jag duschar efteråt... Tips? Kör du hela tvätta hårtet-smink grejen igen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, vad roligt att höra! Jag ska bli bättre på blogga dock, har haft så mycket annat att göra så jag har inte tagit mig tid riktigt, men det ska bli skärpning. :) Jag brukar alltid duscha håret och sminka mig igen, men orkar inte alltid blåsa och platta håret. Är det nära inpå ett möte så har man ju mindre tid och då blir det halvtorkat och uppsatt hår. Jag sminkar mig dock inte så mycket så det är rätt snabbt fixat (typ 5 minuter så är jag människa igen :). Men det beror ju lite på hur hårt man tränar. Om jag springer 5 km eller mer och tar ut mig mycket ser jag till att ta lite längre lunch än en timme (har möjlighet att flexa rätt mycket), så att jag inte eftersvettas och känner mig sunkig därefter. Men det är såå värt att träna på lunchen pga allt annat att jag gärna är på plats en halvtimme tidigare på morgonen för att kompensera för det. Då ligger ändå familjen och sover. :)

      Radera
  2. Vännen... Vilken Asics är det du köpt?
    Kram!

    SvaraRadera