05 september, 2014

Småbagarna

I veckan har vi bakat både muffins och chokladbollar, vilket både Amanda och Olivia tycker är roligt. Ikväll har Amanda en kompis på besök och de har efterfrågat ännu mer kakbak, så vi får se om vi slänger ihop en kaka tillsammans om en stund. Jag känner mig dock rätt seg efter arbetsveckan så klassiskt fredagsmys med popcorn, kanske till och med lite godis och en film känns mer lockande efter att jag har tagit hand om middagsdisken.

Mitt nya och nyttiga liv (nu syftar jag främst på min kost, för träningen går helt okej just nu) hade jag tänkt skulle få börja på måndag, så det gäller kanske att passa på att äta lite extra gott i helgen. Jag som ju älskar godis, kakor och skräpmat. Är det någon som vill utmana mig? Jag tänker typ 14 dagar seriös kost och träning eller något sådant, så att jag hittar tillbaka till lite sundare rutiner igen.

Gulliga hjälpredor i köket och Amandas goda blåbärs/strössel-muffins som hon bakade nästan helt själv med blåbär som hon har plockat med sin mormor

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill gärna anta utmaningen! I början av året skrev jag en kommentar på din blogg, berättade att jag hade blivit gravid och skulle bli mamma för andra gången (och att mina barn skulle få samma åldersskillnad som dina barn). Förstår om du inte kommer ihåg det. ;) Men hur som helst så var graviditeten rätt jobbig med en massa besök på akuten pga blödningar och sedan vattenavgång i vecka 29. Lillebror föddes för 5 veckor sedan, 6 veckor för tidigt. Fick tillbringa 5 veckor på sjukhus innan förlossningen, och sedan 1 vecka på neonatalavdelningen. Pga blödningar och sedan vattenavgång har jag knappt fått röra mig sedan april, och nu när jag ammar är jag så galet sötsugen så jag äter choklad dagligen. Dags att vända trenden. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ida! Förlåt för sent svar! Vilken resa du har haft! Jag minns din kommentar och vill gratulera till att ni har tagit er igenom denna tid och självklart säga grattis till er lillebror! Det är sannerligen dags att vända trenden både för dig och mig. Har du kommit igång? Jag har tränat bra med inte ätit riktigt som jag har tänkt. Nya tag imorgon, typ. :) Kram och lycka till med allt!

      Radera