20 augusti, 2014

Junibacken

Jag har massa fina sommarbilder som jag ännu inte har haft tid att visa, så mitt i denna galna vecka då jag är ensam med barnen och dessutom har supermycket att göra på jobbet så tänkte jag passa på att visa lite bilder från Junibacken. Barnen var peppade på att se Pippis hus och hade jättekul, men jag tycker väl inte att det var så jättemycket att se och göra (vilket jag dock visste innan), speciellt utifrån den rätt så höga entréavgiften. Sagotåget var i alla fall fantastiskt (om än jag saknade många sagor och våra barn var lite för små eftersom de dels inte hade hört/sett om alla figurer ännu och så var det lite för spännande för deras ålder… Amanda är dock inte är rädd för något och Olivia är för liten för att förstå, så det gick bra i alla fall). Nåväl, roligt hade vi i alla fall och det är huvudsaken!

 Vi såg på en sångföreställning om bokstäver

Villa Villerkulla

Rida häst, hoppa hage och skura golvet - precis som Pippi!

 Lilla Gubben 

Det fanns många rutschkanor, små sagovärldar och roliga detaljer, såsom en Pippi-toalett

1 kommentar: