01 juli, 2014

Trädgårdsfix!

Det är en strålande dag och jag grejar i trädgården i bikini. Jonas har just kommit hem med dressjord så jag ska klippa klart gräset, toppdressa, gödsla, stödså och vattna. Sedan väntar fortsatt arbete med marksten runt huset. 

Här kan ni se vårt nya altantrappsteg på framsidan som Jonas (och världens bästa Fredrik) har byggt, och det ska förstås oljas till samma färg som övriga altanen. Att greja ute i solen är riktigt härligt så denna första riktiga semesterdag får tummen upp! Att barnen leker med grannbarnen samtidigt gör det hela ännu trevligare för oss alla. :-)

2 kommentarer:

  1. Hej
    Följer din inspirerande blogg! Jag är som du, har tusen projekt på gång, både på jobb och privat och älskar det! I ditt senaste inlägg skrev du att du behandlat altanen med något, vad är det för behandling du gjort? Den ser så där grå-snygg ut som jag vill ha vår! Mvh Emelie från Falun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emelie! Vi har oljat in altanen med en pigmenterad olja. Jag ska kolla upp vad den heter och återkomma! Maila mig gärna så att jag inte glömmer det (sofiaah@gmail.com). Kram!

      Radera