11 juni, 2014

TÄVLING: Frost!

Nu är det dags för en tävling i samarbete med Disney igen och denna gång handlar det om filmen Frost, som hade premiär på DVD och Blu-Ray förra veckan! Jag och Amanda såg den på bio med Ebba och Sofia, så himla mysigt det var. Filmen var verkligen sevärd och musiken till den är fantastisk. För att vara med och tävla så behöver ni bara lämna en kommentar till detta inlägg, senast den 18 juni, och ge mig era bästa tips på roliga aktiviteter under semestern! Lycka till!

Jag lottar ut följande fina vinster:
1. DVD + 1 st Nintendo 3DS-spel
2. DVD + 1 st dansande Olof
3. DVD + 1 st vattenflaska

Amanda gillade verkligen den här filmen och har längtat efter att den ska komma som DVD och Blu-Ray, så jag vet en tjej som snart kommer att bli jätteglad :)


22 kommentarer:

  1. Jag skulle så gärna vilja denna till mina barn som är 3 och 5 år gamla!
    Mitt bästa tips på aktivitet under semestern, om man har barn i alla fall, är Astril Lindgrens Värld. Kom precis hem därifrån efter en två dagars vistelse där. Så mysigt och trevligt även för vuxna att strosa omkring där!
    /Jessica

    SvaraRadera
  2. Ebba önskar sig filmen i födelsedagspresent så hon skulle bli väldigt glad över denna film.
    Att packa en matsäck och bege sig till stranden eller på utflykt i skogen är väldigt uppskattat av mina barn. Blev tipsad om Skuleberget igår av min farbror. Man kan gå kortare turer (finns stig gjort för barnvagn) ner till en vik där det finns grillplatser. Finns även ett sagoland i Sidensjö som ska vara värt ett besök (sök på källarbackens saga).

    SvaraRadera
  3. Min Hugo såg den här filmen på bio och har tjatat om den sen dess, vet att han skulle älska att vinna den :) Och mitt allra mysigaste tips för sommaren är nog bara att stänga av telefonen och annan teknik under nån dag och bara vara tillsammans. Tänk på all jobbstress och krångliga dagislämningar så brukar det vara lätt att vara i nuet :) och ett tips på vårat smultronställe, Tuvagården i Skellefteå. Där spenderar vi många dagar under sommarledigheten :)

    SvaraRadera
  4. Denna filmen är toppen!! När jag tänker roliga aktiviteter tänker jag samtidigt billiga eftersom alla inte har möjligheten att resa bort så här är några av mina tips;

    1. Åk till havet och bygg sandslott, fiska krabbor om vädret tillåter.
    2. Maskros stjälkar kan man göra mycket fantastiska figurer med. Ta ett glas vatten och dra sönder stjälkarna i små tunna strimlor och lägg i ett glas vatten och snart ser du fantasiska mönster - väldigt uppskattat :)
    3. Spela boll, kubb, frisbee, hoppa studsmatta, åk vattenkana på tomten eller spring bara runt i badkläder i vattenspridaren.
    4. Åk till Skagen i Danmark
    5. Gå i skogen och utforska naturen, titta på alla småkryp och hur de arbetar. En myrstack kan vara väldigt intressant. Se om det finns lite bark som ligger och skräpar på marken och bygg barkbåtar.
    6. Paddla kanot över till en liten ö och slå upp ett tält och lev vildmarksliv.

    Men mest av allt njuuuut av sommaren och varandra :)
    Hälsningar Frida (fridaelmgren@yahoo.se)

    SvaraRadera
  5. Det bästa med sommaren är ljuset och ledigheten tillsammans. Det finns tid till längre besök hos nära och kära samt njuta lite längre av allting. Mina bästa sommartips på aktiviteter är att göra en tävlingsdag. Man bjuder in sina nära och kära till en tävlingsdag med tävlingar och utmaningar som passar både stora och små. Roligast om man delar in i olika lag så man får den rätta teamkänslan :) Exempel på tävlingar kan vara memorera, rebusar och längdhopp (då kan man lägga ihop hela lagets längd). Bra mix med moment för både hjärta och hjärna. Sen avslutar man dagen med middag/picknick där alla deltagare bidragit med något. Knytkalas när det är som bäst. Sen måste man ju utse ett vinnarlag och ta lagfoto och dokumentera. Detta kan ju bli en årlig tradition med en vandrande pokal. Perfekt då man får vara ute, träffa nära och kära samt att det är billigt :) Glad sommar till dig!

    SvaraRadera
  6. Vår familj ÄLSKAR djur så en utflykt till Lycksele djurpark gör vi varje år. Något som är väldigt uppskattat av barnen, man verkligen ser hur de skiner upp som små solar! Så det är mitt tips, enkelt och väldigt mysigt. Vi brukar ha med oss en massa gott i matsäcken och det brukar det bli en liten glass-paus med! :) I år ska lillebror få följa med för första gången, nya härliga minnen skapas! <3 Glad sommar!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle gärna vinna filmen till mina älskade syskonbarn för att en regnig sommardag se filmen tillsammans med dem!

    SvaraRadera
  8. I år väljer vi att "hemestra" med våra två små (2,5 år och 4 månader) i vår fina hemstad Sundsvall. Vi besöker gärna fantastiska Himlabadets utomhus- och inomhusanläggning, stränderna på Alnön, mysiga området med djur och lekpark på Norra berget och spännande äventyrsstigar på Södra berget.

    SvaraRadera
  9. Utflykter av alla de slag är vår familjs melodi. När inte semestern bär av så långt får man hitta på det man kan där hemma, och en dag i skog och berg är nog så spännande för små! Liksom en natt i tält på trädgården.. vi skall försöka ge oss på en liten cykelsemester. Två barn, cykelkärra och tält. En enkel natt eller två - sedan är vi nog alla nöjda! Ta tillvara på de små enkla stunderna helt enkelt!

    SvaraRadera
  10. Tips: att ta med sig middagen ut till lekpark/sjö eller an trevlig plats en favorit för oss är Klabböle energicentrum stora picknikytor och massa kul att titta på och leka med.

    Erica

    erica@stocksjo.se

    SvaraRadera
  11. Mitt bästa sommartips är att efter arbete ta med barn och picknickkorg till en sjö och njuta av de långa kvällarna tillsammans. Förlänger definitivt semesterkänslan.

    Åsa Nilsson (asamargitnilsson@gmail.com)

    SvaraRadera
  12. Frost är filmen som just nu efterfrågas här hemma, så passande med din tävling :)
    Mina tips för sommarens roliga aktiviteter är att testa Lilleputtlandet i Skellefteå nästa gång ni är där på besök (det kanske ni redan gjort iofs). Ett trevligt område med precis lagom spänningsnivå, guldvaskning, ta körkort, jaga tjuvar, gå indianstigen osv...
    Annars får man inte glömma minigolfbanan, även om tävlingsinstinkten hos några i vår familjen är liiite för utpräglad så brukar det bli en trevlig stund!

    SvaraRadera
  13. Som jag har längtat att få se frost med barnen! Mitt bästa tips är att hänga vid kyrkstugan(nydalasjön)!

    SvaraRadera
  14. Att roa sig kungligt en solig sommardag är sällan svårt så här kommer topp tre för regniga dagar:
    1: Leta upp ett närliggande science center. Här har vi underbara fenomenmagasinet i Linköping några mil bort
    2: Museum! Underskattat till tusen för nyfikna barn. Bra priser för mycket underhållning.
    3: Närliggande Naturum. Skulle regnet höra upp brukar ju omgivningarna vara värda en hel del bara dem.

    Nina

    folke_nina@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Hej! Mitt tips är att upptäcka ställen i närområdet som ni inte har besökt tidigare. Med små barn fungerar en picknick i parken 50 meter bort lika bra som en lång utflykt. Ett annat tips för er som har en flygplats i närheten är att åka och titta på flygplan som startar och landar samtidigt som ni fikar en stund. Det är uppskattat av mina barn!

    SvaraRadera
  16. Djurpark är mitt bästa tips. Det finns en hel del att välja på och man kan lätt roa mindre barn där en hel dag. Det är vad vi har planerat i sommar, två olika blir det. Sedan som många andra skriver: att ta med en picknick till närmsta lekpark är ett äventyr i sig :-)
    linda.edgarsson@yahoo.se

    SvaraRadera
  17. Som Umeåbo slår jag ett slag för Gammlia! Där kan även riktigt små barn roa sig, gratis!, med stora ytor för picknick, spring och lek, djur (saknade verkligen djuren förra året!), museum och minimus om det är lite sämre väder, det finns ställen att köpa rätt billigt fika eller våffla/plättar! We like!

    SvaraRadera
  18. Har två prinsessor här hemma som skulle bli överlyckliga för denna vinst! Såg den på bio med äldsta tjejen o efter det sjunger hon bara Let it go...

    SvaraRadera
  19. Vi vill vara med och tävla då vi inte ett filmen än, förutom en snutt som Alva fastnade för på Ica maxi nu ikväll ;) Våra tips för sommaren är att besöka massor av roliga lekparker och badplatser och bara mysa och vara tillsammans hela familjen.
    Önskar er en fin sommar och till hösten ses vi kanske på Marinan då Agnes börjar på Snäckan.
    Kram från Åsa, Alva & Agnes

    SvaraRadera
  20. Våra barn älskar att vara ute och hitta på nya äventyr. Vi har tur som har nära till BSK och där finns det en Tarzanstigen. Men efter att ha gått den några ggr. Vill nu tjejerna upptäcka nya och gärna egna stigar i skogen. Vi ser det som bra träning, för ork, smidighet, balans, viljan att upptäcka nya saker och fina stunder och minnen tillsammans. :) våra tjejer vill jätte gärna se Frost, och en ny vattenflaska skulle inte vara så tokigt till våra utflykter. Hoppas hoppas på en av vinsterna. :)

    SvaraRadera
  21. Frågar jag mina barn så säger dom vatten i alla olika former, vattenkrig, bada, hoppa igenom vattenspridaren, vattenbanor, vatten ballonger m.m.

    SvaraRadera
  22. Vilka blev vinnarna? 😊

    SvaraRadera