25 maj, 2014

Morsdag!

Idag är det ju alla mammors dag - hurra till er alla! Allra mest vill jag förstås fira min egen helt fantastiska mamma och det har vi bestämt att vi ska göra om en vecka istället då det är födelsedagskalas x3 med släkten, så hon får vänta lite på min uppvaktning. ♥ Här hemma slog barnen på stort och beställde något så romantiskt som en robotgräsklippare till mig, haha. Jonas är gräsallergiker så det var faktiskt en omtänksam present eftersom det kommer att bespara mig jättemycket tid att slippa klippa vår stora gräsmatta. Min blivande vän Robomow kan till och med styras från min älskade iPhone, haha, så vi kommer nog att komma bra överens.

En glimt av min morsdag

Jag fick även rosor och ogräsblommor (det som barnen plockar är förstås det allra finaste) plus att jag fick välja middag. Som ni kan se prioriterar jag inte någon superkost nu och det ligger nära till hands att jag drar igång min utmaning på riktigt först den 1 juni. Är det någon som hakar på? Det är ju så mycket roligare och lättare att motivera sig till riktigt bra kost om man inte är ensam. Jag går på semester i slutet av juni så min målsättning är hur som helst att pricka toppformen lagom till dess. Igång fullt ut är jag i alla fall inte än och imorgon kväll väntar faktiskt pizza med mina kollegor, haha. Livet är en fest och oavsett om festen består i målmedveten kosthållning som formar kroppen som man vill eller i att njuta till max så är jag glad ändå. Det man inte ordnar idag kan man nog ordna inom kort, brukar jag tänka (och det fungerar ju finfint om man faktiskt gör det). Nåväl, nu ska jag äta lösviktsgodis utan dåligt samvete och se på film med min fina man. Kram! 

1 kommentar:

  1. Hej! Jag är lite småsugen att haka på din utmaning. Men till skillnad från dig brukar jag vara lite feg för att sätta upp höga mål, det där med att misslyckas känns så jobbigt. Men det blir inte mycket till lyckande med min metod heller så det kanske är dags för en utmaning :)

    Sen håller vi på att titta på resor till Thailand också, i slutet av januari nästa år. Hittar ganska billiga flyg just nu men det kanske blir ännu billigare om man väntar lite, vilken tid på året brukar ni boka?

    SvaraRadera