16 maj, 2014

Fredagspepp!

God kväll! Veckorna går verkligen snabbt och nu är det helg igen, man hinner ju knappt med! Det känns som att det var helt nyss vi kom hem från Thailand men vi har redan jobbat två hela arbetsveckor. På jobbet brukar jag skoja om att vi får lön hela tiden, haha, bara för att jag tycker att tiden går så snabbt. Det låter ju så mycket roligare när man har löningsdagen som utgångspunkt. ;-) 

Jag har haft en bra men väldigt intensiv fredag och nu har jag sjunkit ner i soffan efter en kväll med barnen och därefter lite välbehövlig dammsugning. Innan Jonas åkte till Stockholm för en kurs så monterade han vår studsmatta och satte upp både gungor och rutschkanan till tjejerna, vilket innebär att de nog kommer att ha jättekul på gården i helgen medan jag städar klart. Framför allt barnens rum är katastrof och det finns en hel del annat att göra för att det ska bli fint och ordnat i vårt hus. När vi var i Thailand bestämde vi förresten att vi ska testa att ha städhjälp här hemma, så att vi får mer tid för både barnen och för roligare saker, och det ska bli så skönt! Jag ska kontakta en firma nästa vecka och vi får väl se om vi tycker att det är värt pengarna, men jag tvivlar på att vi kommer att bli besvikna eller ens överväga att välja bort den tjänsten när vi väl har testat.  

I och vid poolen i Thailand kom vi fram till massa bra saker mellan allt roligt badande. Här är det jag och bästa badbruden Amanda som kramas lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar