26 april, 2014

Min kost

Ni har inte bara efterfrågat hur jag tränar utan även hur jag äter så här kommer det några rader kring min kost. Hemma i Sverige resonerar jag kring mat ungefär som här i Thailand (mycket protein, lite socker och lagom med fett och kolhydrater) så jag tänkte visa hur en dag kan se ut nu under semestern. Jag är en riktig sockerråtta så det är inte helt lätt att motstå frukostrestaurangens kakbuffé (med de godaste wienerbröden jag någonsin smakat!), glass, godis, sliskiga drinkar, läsk, kakor, pizza, hamburgare, strips och annat som man blir sugen på när man är på semester. Men jag försöker begränsa allt det goda till att unna mig det jag verkligen vill ha för att hitta en balans i kosten. 

Vi äter verkligen god mat här och frukten är helt fantastisk, så helt ärligt känns det inte som någon stor uppoffring att inte gå all in på socker och fett varje dag. Här nedan kan ni se hur mina måltider ser ut för det mesta. Förutom det som syns på bilderna dricker jag ofta två stora kaffe latte från Starbucks (en på eftermiddagen och en sent på kvällen) och ungefär varannan dag unnar jag mig glass, godis, kakor och skräpmat i rimliga mängder. Mums!

Till frukost (oftast efter att jag har tränat) äter jag en ordentlig måltid med omelett, kyckling/korv, tomater, kaffe/vatten och färsk frukt

Sedan äter vi färsk frukt vid poolen varje dag

Till lunch väljer jag ofta goda thairätter, som denna kycklinggryta med grön curry och ris

Till middag är min favorit sushi (som jag och Jonas äter då barnen har somnat efter mat på tex McDonalds). Det finns tre sushirestauranger alldeles vid vårt hotell och det är ju sååå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar