09 april, 2014

Kvalitetstid

Tiden går snabbt och nu är det bara några få dagar tills vi lämnar Umeå för att åka till Malmö och sedan vidare till Thailand. Det är mycket att göra på våra jobb och det är mycket att hinna med här hemma också med packning, städning och fixande...men vi ska nog ro detta i land på bästa sätt. Att det blir lite stressigt innan semestern är inga problem för mig att hantera, framför allt inte eftersom jag vet att vi har massa underbara, slappa och roliga dagar framför oss! Det ska bli underbart att leka, bada och busa med barnen flera timmar per dag, umgås tillsammans hela familjen och bara ha massa fantastisk kvalitetstid. 

Att se barnens fina samspel och att få vara delaktig i att deras relation växer sig starkare är fantastiskt. En lång semesterresa skapar extra bra förutsättning för det och jag ser fram emot att ha helt obegränsat mycket tid för barnens lekar, funderingar och utveckling i tre hela veckor. Den här bilden är från försommaren 2013 (innan vi byggde räcket till vår altan) och jag älskar känslan i bilden - sommar, närhet och kärlek!

5 kommentarer:

  1. Verkligen värt att lägga tid på, familjen! Det är kul att följa er. Hur ni får ihop allt och maximerar varenda grej ni hittar på!
    Och så frågan, vart köpte ni det lilla bordet och pqrasollen de sittrr vid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna, förlåt för sent svar. Bordet kommer från Jula! :) Kram!

      Radera
  2. Det låter ju fantastiskt med en resa. Men en undran (helt vänlig bara) ni har inte funderat på att istället använda pengar (resor, "onödig" konsumtion etc) till att gå ner i arbetstid och därmed få denna kvalitetstid med barnen varje dag året om? Jag vet hur det är att pussla med heltidsjobb och barn men på senare tid har jag börjat ifrågasätta hur vi i vår familj prioriterar och ska undersöka möjligheten att gå ner i tid (jag jobbar i en bransch då detta är svårt - men om ingen försöker så kommer min bransch förbli som den är...)
    Anna; har sett sådana bord på både JULA och ICA MAXI tidigare år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej MS! Ursäkta sent svar! Jag tycker absolut att vi får kvalitetstid med barnen i vardagen, men det är långt ifrån samma sak som att vara på semester tillsammans. Även om vi skulle jobba mindre så är det inte samma typ av kvalitetstid hemma. Men alla tänker vi olika och jag är glad över att vi även trivs i vår vardag i Sverige. :)

      Radera
  3. Just nu har jag en tävling på min blogg titta gärna in
    http://neeve.blogg.se/2014/april/tavling.html

    SvaraRadera