20 mars, 2014

Vår tvättstuga

Jag snubblade över dessa bilder, som jag fotade i början av december, för några dagar sedan när jag sökte efter några andra bilder. Det här är vår tvättstuga! När vi köpte vårt hus var det gulvita väggar i det här rummet och så stod det en ny tvättmaskin och en gammal rostig tvättbänk där inne. Vi har målat, monterat, fixat och trixat med god hjälp från min pappa och min morbror. Det är ännu inte helt färdigt eftersom vi ska öppna upp den tomma väggen som syns på den andra bilden här nedan (till höger, bredvid dammsugaren), där ska nämligen bli en skjutdörr direkt in till klädkammaren som ligger i rummet bakom. Sedan är det lite småfixande kvar i övrigt också, men vår tvättstuga är numera ett välfungerande rum (som tyvärr inte alltid är så här välstädat). 

Att vi valde att sätta bänkskivor (måttbeställda från K-Rauta) längs två väggar är väldigt praktiskt när man ska sortera tvätt. Den tjusiga tvättförvaringen kommer från IKEA och siffrorna har Jonas beställt på nätet och strukit fast på tvättsäckarna på med strykjärn

Överskåpen rymmer massor av blöjor, tvättservetter, rengöringsmedel och liknande. Vi använder fortfarande en del av bänkytan som skötbord, men så snart båda barnen är blöjfria kan vi nyttja det utrymmet till annat. Skoskåpet som syns till höger i bild kommer från IKEA och slukar otroliga mängder skor

Vi har två tvättmaskiner och en torktumlare, vilket är väldigt praktiskt. Vi startar ofta en tvätt som ska hängas och en tvätt som ska tumlas samtidigt. På väggen under överskåpen finns det tvättlinor som man kan fälla ner om man vill och framöver ska vi sätta upp en stång som vi  kan använda till alla kläder som hänger på en galge. Den rena tvätten som kommer från torktumlaren eller som har torkat på linorna kan läggas ner i de vita tvättkorgarna (som syns på bilden längst ner till höger) från H&M Home, i väntan på att kläderna ska sorteras in i våra garderober, vilket man inte alltid hinner eller vill prioritera

4 kommentarer:

  1. Supersnyggt Sofia! Du är inte sugen på att ge inredningsförslag till en minimini tvättstuga ;-)?

    Kramar
    Jennie Ekekrantz, Karlstad

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tvättstuga, smart och praktisk! En sån vill jag oxå ha! Sparar ner bilderna i min "husdrömmar"-lista :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad peppad jag blev att fixa tvättstugan nu! Min man höll däremot på att dö när jag nämnde mina planer :) Men men... Efter viss bearbetning så vet jag att vi snart kommer dra igång projektet. Tack för inspirationen! Emelie

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Var kan man beställa sådana där siffror att stryka på?

    // Malin

    SvaraRadera