02 mars, 2014

Träningspepp!

Mars månad är här och jag är superpeppad på att komma i riktigt bra form! Så roligt att höra att några av er också är peppade och hakar på! Jag har inte anmält mig till Fitnessfighten, men jag tänker träna och äta ungefär som under förra årets marsmånad. 

Jag har därför nolltolerans mot godis och andra sötsaker, vilket faktiskt inte alls känns som en jobbig uppoffring. Fyra veckors seriös kost och träning vet jag gör stor skillnad för min kropp och det känns roligt att jobba bort julfetman (haha, jag vet att jag inte har några överviktsproblem, men var bara tvungen att använda det ordet för att det lät så roligt...plus att det är sant i och med att jag i alla fall väger något kilo mer nu än i höstas) innan vi åker till Thailand. Jag kommer att dela med mig av både mat- och träningstips till er så det är bara att ni sätter upp era mål och hakar på min marsutmaning! 

Jag har idag varit på IKSU och tränat, lyxig egentid! Snön och slasken ute skippade jag till förmån för löpbanden och jag hann bland annat med 15 st Tabataintervaller och 10 st 40-sekundersintervaller. Svettigt och så himla kul! För att undvika mer problem med min höft stretchade jag ordentligt (i bästa sällskapet av min vän Anna) och jag hoppas att det känns bra imorgon
 

1 kommentar: