23 mars, 2014

Skapa förutsättningar för att bli lycklig!

Vet ni, jag är så himla tacksam över våra fantastiska barn, min älskade man, vårt hus, mitt jobb och mina arbetskamrater, min släkt och mina vänner. Till alla er som är en del av det - tack! Jag är även tacksam över min kropp som ställer upp på alla utmaningar som jag ger den och dessutom formar sig som jag vill. Livet är inte alltid enkelt och alla har vi både medgångar och motgångar, men det är allas eget ansvar att göra det bästa av det som händer. Vissa har mer otur än andra och i perioder kan man ha det jobbigt med sjukdomar och elände, men det mesta blir vad man gör det till. Alla val som du gör ligger till grund för dina förutsättningar i framtiden, både när det gäller dina relationer och din vardag. Tro på att du kan lyckas, våga satsa och lägga fokus på rätt saker, att gräva ner sig över sådant som man inte kan påverka tar bara massa onödig energi. Jag har alltid varit en optimist men jag har samtidigt jobbat hårt de senaste åren för att bli det jag vill både som människa, mamma, fru och jurist. Jag påstår absolut inte att jag är bättre än någon annan, men jag känner mig otroligt glad och lycklig över mitt liv. Den lyckan önskar jag er alla! 

Kloka ord som jag kom över denna söndag

14 kommentarer:

  1. Väldigt bra skrivet! Jag jobbar också enligt din modell, eller försöker i alla fall vara positiv i det jag gör och sluta vara orolig eller se ner på mig själv! ;)
    Blir inspirerad av din blogg eftersom du är så positiv. Och mixen av familjeliv och arbete, något som inte så många andra skriver om.

    SvaraRadera
  2. Försöker också alltid att göra det bästa och fokusera på det som är bra och sträva frammåt! Vissa avundas och tycker man glidit på en räkmacka fram genom livet men egentligen handlar det om att man jobbat hårt och sällan låtit sig dras ner fullständigt när livet varit tufft! /Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt inställning om du frågar mig! :) Heja dig Marie!

      Radera
  3. Henrik Ahlehjelm23 mars 2014 21:13:00

    Är stolt över dig syrran! :)

    SvaraRadera
  4. Du är så härlig och inspirerande, en riktig förebild!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, så roligt att höra!

      Radera
  5. Positiv ska man absolut vara. Det har man mycket tillbaka från när man möter motgångar. Om du vill så får du gärna skriva ett inlägg om någon jobbig period i ditt liv och hur du tacklade det. Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Jag kan självklart skriva om motgångar och sätt att tackla dessa. Det kommer framöver! Kram!

      Radera