22 mars, 2014

Familjetid och hemmafix

Idag har vi haft fullt upp med trevligheter och nyttigheter! Amanda vaknade tidigt så jag klev upp med henne och började diska och feja medan hon vaknade till framför en film. Vi hann därefter rita en "räkna-ner-dagarna-till-Thailand-kalender" tillsammans innan vi väckte Jonas och Olivia. När Jonas var på benen så gav jag mig ut på en fantastisk löprunda (strålande sol, helg, plusgrader, barmark!) innan det var dags att snabbduscha och åka till Amandas barndans. Medan hon och Stella dansade på Balettakademien tog jag och Anna en härlig promenad i solskenet med småsyskonen och Jonas passade då på att göra några ärenden på stan. Vi åkte därefter och åt lunch tillsammans och besökte sedan tjejernas farfar på sjukhuset här i Umeå, vilket var roligt eftersom han var pigg och blev glad över att träffa oss. 

Amanda och Olivia mitt i vår titt-ut-lek vid en staty utanför sjukhuset tidigare idag (de busade så att de blev varma och tog av sig jackorna…så härligt det ska bli med vår och sommar då man slipper varma kläder!)

Sedan vi kom hem vid 17-tiden har vi, ända fram tills nu, kört järnet. Förutom att vi har ätit middag och därefter duschat och nattat barnen (som har lekt fint tillsammans både ute och inne ikväll) så har vi städat, fixat, tvättat, diskat, förberett packning inför resan, åkt med återvinning osv. Nu väntar en välförtjänt dusch och sedan ska vi fortsätta se andra säsongen av Bron. Hoppas att ni har haft en lika bra lördag som oss! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar