29 mars, 2014

Äntligen helg!

I veckan då Jonas har varit i Stockholm har jag både lämnat och hämtat barnen på förskolan och det är dessa veckor som jag verkligen uppskattar att vi normalt sett hjälps åt med detta. Jag gillar att åka till jobbet med en tidig buss, få min egentid på morgonen då jag kan göra mig i ordning i lugn och ro, börja jobba tidigt och sedan kunna hämta barnen på förskolan med en känsla av att jag har hunnit med det jag hade tänkt på jobbet (då jag lämnar och hämtar själv jobbar jag inte fulla dagar eftersom jag inte vill att barnen ska behöva vara på förskolan så länge som 07.30-17.30).

Våra barn är dock både lättsamma och mysiga på morgonen så vi har haft en fin vecka, men jag är ändå tacksam för att Jonas är hemma nu till veckan. Det är mycket som jag måste färdigställa på jobbet innan semestern och då underlättar det att jobba mina ordinarie arbetstider. Men nu är det helg!
 
Coola brudar på väg till förskolan i torsdags, snyggt matchade med mina gamla hårband som de hittade i klädkammaren :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar