22 februari, 2014

Världens bästa bilkalas!

Hej och hå, den här veckan går verkligen till historien som en av de mest intensiva, jag har inte ens hunnit tänka på att blogga någonting de sista dagarna. Förlåt mina fina läsare, det ska bli bättring! :) Vi hade trevligt besök av Felicia, Hugo och Anette i torsdags kväll och därefter har nästan all min tid gått till att förbereda en tingsrättsförhandling som jag var på i Sundsvall igår (ja, förutom att jag har varit med och tagit hand om barnen osv, sådant som alltid hör vardagen till).

Eftersom jag bilade till och från Sundsvall igår så jobbade jag mellan 04.30-20.00 ungefär, och när jag kom hem efter att därefter ha handlat på Coop så orkade varken jag eller Jonas förbereda Olivias kalas som jag hade tänkt. Det blev därmed stressigt att hinna med att baka, göra tårta, skotta bort all snö som kom igår, skjutsa Amanda till hennes dans, städa och fixa inför kalaset idag. Men tillsammans så hann vi med det mesta som vi hade tänkt och hade ett trevligt gäng vuxna och massa glada barn på ett efterlängtat bilkalas idag. Tack till alla som kom (och till er andra som tyvärr inte kunde komma - ni är såklart välkomna en annan dag)!

Olivia fick massa fina paket och hade god hjälp med alla snören och papper 

På köksbordet väntade biltårtan som Olivia beställt av mig till hennes bilkalas liksom en del annat fika som jag bakat och köpt

Gissa om Amanda gillar kalas?

Olivias 2-årstårta gjorde jag av en dubbel sats vanlig tårtbotten i en långpanna och sedan byggde jag den på höjden och klädde den i marsipan 

Den glada födelsedagsflickan gav tårtan höga betyg

Vi ordnade fiskdamm och trots några bottennapp fick alla barn kalaspåsar med sig hem

Olivia uppskattade alla stora och små kompisar som kom till kalaset. Här är det Clara som får en kommentar om sitt fina hårspänne och därefter en puss 

Vi har därefter hunnit vara ute i friska luften en stund med fina grannar och därefter haft en mysig kväll med hämtmat, familjetid, mys och melodifestivalen på TV. Hoppas att allt är bra med er och att ni kikar in här imorgon också då jag lovar att bjuda på ett bildsvep från Olivias första 2 år i livet. 

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en bra dag :) min pojk fyller också 2 år snart och jag undrar lite vad Olivia fick för bra paket och vad du valde att ha i godispåsarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade popcorn och små russinpaket i påsarna för de små barnen och för de som får äta godis hade vi tablettask, klubba, smågodis och popcorn. På Amandas kalas hade vi lagt ner tatueringar och småsudd också, men jag glömde köpa nya biltatueringar till Olivias kalas. Hoppas ert kalas blir lika trevligt som Olivias!

      Radera