28 februari, 2014

En utmaning i mars?

Förra året var jag med i Fitnessfighten under mars månad och det var riktigt roligt, så jag känner mig peppad på att utmana mig själv även detta år men kanske testa något annat. Mars är en bra månad att träna lite extra och speciellt för mig eftersom vi åker till Thailand i mitten av april...det är ju betydligt roligare att gå runt i bikini i tre veckor om formen är okej. :) Är det någon som vill utmana mig?

Två bilder som jag tog efter ett pass hemmaträning under Fitnessfighten förra året (dag 21 av 30)

16 kommentarer:

  1. Jag är just på väg till min första PT träning. Jag ska gå hjälp att lägga upp en bra träning för mig.
    Har en resa att göra som heter Duga men det ska baske mig gå denna gång. Nu ska denna slappa (tjocka) kropp bli iaf lite mer tränad. Med kosten har jag redan gått ner 4 kilo på 30 dagar ungefär så jag är på gång. Kanske är en utmaning precis vad jag behöver. Jag är på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra Susanne! Du är på god väg om du redan har kommit så långt, inställningen är ju allt! Jag tror på dig och hoppas att du hittar träningspeppen! Heja heja!

      Radera
    2. Tack för peppen!
      Igår kväll så slutade jag 18,15 var hemma 18:45 slängde i mig lite kyckling och stack o tränade. Känns så bra när man väljer det före lördagsgodiset ;-)

      Radera
  2. Här kör jag stenhårt med träningen och håller ordning på maten. Aningen längre än mars blir det nog. Kör på! Jag hejar. I'm on!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så sjukt duktig Maggan, verkligen en förebild! Heja dig! Kram!

      Radera
  3. Hade jag inte varit höggravid så hade jag lätt hakat på men det får vänta tills nästa utmaning - hoppas den inte dröjer så länge som till mars nästa år bara ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får höra av dig när du är redo så kör jag igång en utmaning igen! :) Kram!

      Radera
  4. Jag skulle vilja men jag vågar inte. Rädd för att misslyckas igen. Jag har aldrig i mitt liv tränat. Jag har fött 2 barn, är inte direkt tjock men väldigt otränad. Mår faktiskt dåligt över det. Vet bara inte hur jag ska börja. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att bestämma sig för att börja träna är inte enkelt om man aldrig har tränat förut. Du måste känna själv om det är så att du verkligen vill bli mer tränad och sedan bara bestämma dig. Det går egentligen inte att misslyckas eftersom all träning är bättre
      än ingen träning. Sätt upp rimliga mål och ge träningen minst fyra veckor, om jag inte minns fel så är det vad som behövs för att ändra på gamla vanor. Du kommer att få massa energi av att du tränar och hitta glädjen i att röra dig! Mitt tips är att du börjar med att sätta upp en målsättning att klara två träningspass i veckan. Det kan vara ett bra sätt att komma igång att köpa ett gymkort och boka in en tid hos en personlig tränare på gymmet. Bestäm dig bara, det kommer att gå hur bra som helst! Kram!

      Radera
    2. Tack för att du tog dig tid och svara, jag hoppas du lägger upp mycket om kost och träning denna månad för du är en inspirationskälla! Kram

      Radera
  5. Men absolut!! Sa just till Mats att jag funderar på att köra fitness fighten nu i Mars... men en utmaning i samma anda är jag lätt på! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Soffe - jag vet inte hur du har ätit i helgen men jag utmanar dig -> Inga sötsaker under resten av mars! Och sedan tycker jag att vi ska styra upp några roliga träningspass tillsammans! Heja oss!

      Radera
  6. emmabergenholm1 mars 2014 02:26:00

    Jag är självklart med på det! skicka mig det sedan tidigare utlovade programmet så kör vi ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, har jag inte skickat det? Vi hörs Emma, nu kommer du inte undan! :) Kram!

      Radera
  7. Jag och min sambo ska köra FF nu i mars!! Vet att du har lagt upp lite om vad du åt då, men har du nåt mer bra recept/matlista som du kan dela med dig av så att man kan få lite inspo? :) Du är en jättestor förebild och inspiration, heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, heja er! Jag åt mycket kyckling, lax, räkor, broccoli och andra grönsaker (både kokta och färska), kvarg, ägg, minikeso och bär. Åt ofta sallad och gjorde såser på lättkvarg. Finncrisp med rökt skinka unnade jag mig till mellis och höll mig helt från sötsaker. Gällande pasta, potatis och annan kolhydratrik mat så valde jag alltid det nyttigaste alternativet. Men frukt åt jag som vanligt. Så mycket protein, lagom med kolhydrater, lite fruktsocker, inget vanligt socker, lite fett och massa träning var mitt upplägg. :) Lycka till, bit ihop och ge er själva en chans att verkligen lyckas! :)

      Radera