16 februari, 2014

En prinsessgubbe!

Hej på er! Vi har det finemang tillsammans och har hunnit med massa trevligheter i helgen. Efter gårdagens barndans (för Amanda och Stellas del, vi andra drack kaffe och lekte) åkte vi till badhuset med Sofia, Ebba och Felix, för att direkt därefter gratulera min mormor som fyllde år igår. Vi blev bjudna på en god middag och kalasade samtidigt för min morfar och Olivia som båda fyller år imorgon. Bästa lillasystern blev så glad över sina fina presenter från släkten. På vägen hem stannade vi hos min pappa och Kerstin för att umgås och se melodifestivalen.

Idag har jag varit och tränat på IKSU med Anna, skrivit ett yttrande med anledning av vindkraftsprojektet som planeras bakom vårt hus (håll tummarna för att länsstyrelsen gör en korrekt bedömning av om det är rimligt att bevilja bygglov eller inte) och sedan har jag varit hemma och lekt med barnen. Huset är verkligen skitigt just nu men istället för att dammsuga och torka golven medan det var dagsljus så gick vi ut och gjorde en prinsessgubbe på gården. Man måste ju prioritera här i livet och städning är visserligen ett nödvändigt ont om man vill ha det fint, men det finns alltid andra tillfällen för sådant. :)

Amanda, Olivia, Blöjbjörn och prinsessgubben Törnrosa. Och så kan ni skymta hur det blev med vårt nya husnummer som vi monterade just innan jul

1 kommentar:

  1. Å vad bra! Har sneglat på en Swimfin till P tidigare men inte riktigt vetat om den är bra så jag har inte vågat köpa den. Tycker att den är betyligt snyggare än andra flythjälpmedel men snyggt behöver ju inte alltid betyda bra, men nu vet jag ju att den också är bra. Toppen!

    Grattis till 4-åringen och födelsedagstjejen i efterskott! Herregud vilka stora barn vi har! =)

    Kram K

    SvaraRadera