14 januari, 2014

Skönhetstips

Den här tiden på året tycker jag är hemsk för min hy, mitt hår och mina naglar. Urk, kylan och avsaknaden av sol gör mig så torr, blek och eländig, haha. Tack och lov säger jag därför för produkter som känns lyxiga och som faktiskt är riktigt bra! Jag tänkte nu tipsa er om några av mina favoriter i badrumsskåpet.

När jag duschar använder jag den fina duschcremen från Rituals (som jag fick i julklapp av David och Gabbi, tack snälla!) som är en gelémousse som luktar gott och känns lyxig att duscha med. För håret använder jag alltid inpackningen K-Pak från Joico som vårdar och gör mitt hår mjukt. När håret är torrt får bästa favorithårsprayen från Urban (inköpt på H&M) alla graviditetstappahåretfjun att ligga på sin plats. För huden så använder jag sedan någon vecka tillbaka serumet Drops of Youth (haha, jag vet, nu är 30-årskrisen här!) från Body Shop som bland annat gör huden runt ögonen slät och emellanåt använder jag Bodyshops leave-in-ansiktsmask som jag gillar. Hela kroppen får en omgång med Make Up Stores fantastiska bodybutter som gör huden otroligt len (som en babystjärt!) och som dessutom luktar jättegott (jag använder just nu Watermelon/Cucumber, mums!).

Dessa produkter är några av mina favoriter som jag verkligen kan tipsa er om 

Det som återstår att ta hand om är mina naglar som just nu är eländiga. De skivar sig och är i så bedrövligt skick att jag verkligen måste ha nagellack varje dag på jobbet. Är det någon som har bra nagelvårdstips till mig? Är tex Isadoras Second Nail att rekommendera eller finns det andra bättre alternativ? Det som jag framför allt vill ha är starka och friska naglar som inte skivar sig och går av precis hela tiden, så imorgon ska jag köpa några nya lack och kanske även kosttillskott så att jag får någon ordning på detta. Kom gärna med tips! 

3 kommentarer:

  1. Mina naglar brukade också skiva sig. Fick höra från någon att det berodde på att de var torra. Så jag köpte en bra nagelolja och masserade in minst en gång/dag. Det fungerade hur bra som helst!

    SvaraRadera
  2. Mina skivar sig också, har provat allt från vitaminer till oljor men märker nästan ingen skillnad såhär på vinterhalvåret. Så jag köpte det här kitet innan jul: http://www.kicks.se/depend-b47/makeup/naglar-c159/gellack-obligatoriskt-startkit-p22954. Gellack hemma! Håller 2-3 veckor innan man behöver ta bort och göra om. Färgen håller sig blank hela tiden! Är lite pillrigt och tar lite tid, men tid som jag tycker är värd i och med att man gör det en gång på 2-3 veckor istället för var fjärde dag typ. Finns på H&M, Kicks, Åhlens m fl.

    SvaraRadera
  3. Jag kan också rekommendera Depends Gellack. Håller jättebra och länge!

    SvaraRadera