23 januari, 2014

Kalasförberedelser

Idag har Jonas jobbat i Stockholm och jag har bland annat jobbat på Juristens dag på Umeå Universitet, som representant för mitt jobb. Det var roligt att träffa alla peppade studenter och jag kände mig verkligen vuxen med mina år av arbetslivserfarenhet, familj med barn och egna universitetsstudier långt bakom mig. :) Pappa hämtade tjejerna på förskolan idag och bjöd dem på middag, medan jag kunde jobba färdigt och sedan åka för att handla saker till Amandas barnkalas på lördag. Jag smet in som snabbast på H&M och kom ut med massa saker till mig själv och barnen, bland annat med en fin klänning till Amanda. 

Amanda provade sin nya klänning direkt hon fick chansen och den passade perfekt! 99:- på ordinarie pris var ett riktigt fynd tycker jag 

Nu håller vi på att blåsa ballonger och fixa kalasstämning inför Amandas barnkalas på söndag. När tjejerna har somnat ska jag baka massa fika och försöka hinna med att städa lite också, hej och hå. Dagarna bara springer fram och det är så mycket som ska fixas. Men roligt ska det bli! 

5 kommentarer:

  1. Såg dig på universitetet igår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid roligt att se någon irl som man följer via bloggens värld.

      Radera
  2. Vänta lite nu… lördag eller söndag?!? Vilken dag har du tänkt dig för kalaset ;-)
    A var så peppad idag så han sa "jag får inte missa Amandas kalas, mamma"

    SvaraRadera