15 januari, 2014

Finaste brudparet

Amanda blev inspirerad av sin Askungen-barbiedocka som har brudkläder och ska gifta sig med prinsen, så hon ordnade ett helt bröllop här hemma i helgen. Fantasin är verkligen oändlig hos vår (snart) 4-åring och hon bjuder alltid in till spännande och roliga lekar för sin lillasyster. Olivia hakade glatt på bröllopspeppen utan att förstå vad det var frågan om, men hon var riktigt stolt över att få vara sin favoritpappa i leken. Amanda sprang fram och tillbaka och ordnade med kläder, skor och håraccessoarer medan Olivia stirrade på vårt brudfoto och sa "pappaaaa", haha. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag fick mumla något om evig syskonkärlek och de sedan pussades kärleksfullt. Deras bebis var också med förstås, eftersom Amanda hade uppfattat det som att man "får" en bebis när man har gift sig (vi har berättat att vi gifte oss innan vi fick henne). Älskade ungar, ni ger oss så mycket glädje varje dag!

Tjusiga kläder, skor som passar för ändamålet, kronor i håret, blommor och passande smycken är viktigt att ha om man ska gifta sig (liksom lite ketchup på kinden och prinsesstatuering på benet)

Amanda med härligt bröllopsfejkleende och sin lilla bebis, som hon och prinsen fick på bröllopsdagen

Idag har brudparet varit på förskolan och jag har jobbat på riktigt bra, styrketränat med Erika på lunchen och efter jobb och förskola har vi ätit middag, haft söta grannflickor på lekbesök och därefter busat, läst böcker, diskat och grejat. Dagarna upplevs gå så snabbt numera, trots att jag utnyttjar betydligt större del av dygnet än många andra. :) Nu är det i alla fall dags att göra Jonas sällskap i sängen och ladda batterierna inför morgondagens arbetsdag som börjar tidigt. Tjingeling från mig!

1 kommentar:

  1. http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/oregelbunden-laggdags-skadligt-for-barn

    SvaraRadera