09 januari, 2014

Den gröna julen är slut

Vi har fortfarande inte städat bort alla julsaker och jag längtar till i helgen då jag ska vårstäda och göra fint. Det har varit mycket att göra den senaste veckan och Jonas har dessutom varit sjuk, så vi har skjutit upp vårstädningsprojektet lite. Nu ska Jonas visserligen åka till Stockholm i helgen som kommer, men det är ändå jag som är städchef hemma så det ska nog gå bra ändå. :)

Den här julledigheten har varit speciell eftersom det inte har varit någon snö. Nu ska det bli kallare ute i helgen och jag hoppas att vi får vita gårdar inom kort, det är så mörkt och ruggigt när det inte är snö och det bara regnar hela tiden. Kom igen nu vintern, nu kör vi!

En av dagarna under ledigheten var det faktiskt solsken och det kändes som att vår julgran var kvarglömd ute på gården i början av maj, haha. Ser ni förresten vilken snygg hussiffra min mamma har köpt?! 

Jag har haft lite grönt tema den här julen och gjorde bland annat ordning julklappar till mina kollegor med gröna godsaker. Jag köpte äppelglögg i fina flaskor från IKEA och gjorde ordning en överraskning till varje kollega med cellofan innehållandes pistagenötter, god grön Lindorchoklad, smågodis och äpplen. Jag skrev personliga hälsningar och önskade dem en fin (kanske grön, men ändå skön) julledighet! :) Och Amanda hjälpte mig att slå in julklappar med gröna inslag och självklart fick hon skriva namnen på paketen! 

Gröna julklappar till mina kollegor och röda julklappar till Olivias förskolefröknar som tack för terminen (hon slutade till jul så vi ville tacka dem för ett fantastiskt jobb).

På samtliga paket använde jag etiketter och bokstavsstämplar från Granit och det blev fina kort med personliga hälsningar på baksidan

Julklappar inslagna och redo för att rimmas, just innan julfirandet hos min pappa på Annandagen

6 kommentarer:

  1. Du är bra fantastisk du!!! Julen åkte här igår lagom tills snön började falla.. kändes nästan som november och man skulle fram med allt! Märkliga vinter! Men vi gillar läget :-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det så julstämningen försvinner lite när det inte är vitt ute ?
    Mina tomtar står fortfarande framme men ska nog åka i helgen.
    Jag har lite mer gott om tid än vad du har Sofia men du/ni jobbar på bra tycker jag.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kristina! Jag håller verkligen med, det hade varit mysigare om snön hade kommit tidigare. Kram!

      Radera
  3. Vad omtänksamt med julklappar till fröknarna och arbetskamraterna. Jättefint inslaget också! Beror förstås kanske på hur många arbetskamrater man har. Det såg inte ut att vara 50-talet pers. som på mitt och makens jobb (snart mitt "gamla jobb").

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, haha, jag har bara 5 kollegor så det var lite lättsammare :) Roligt om du har fått nytt jobb! Kram!

      Radera