20 januari, 2014

Amanda 4 år!

Både igår och idag har vi firat vår bästa älskade Amanda, som fyllde 4 år idag! Hipp hipp HURRA! Eftersom Jonas skulle vara borta från tidig morgon idag så planerade vi igår in en mysig familjedag med firande av min barndomskompis Anna som tagit läkarexamen, ett besök på Busplaneten och därefter en innebandymatch tillsammans (efter födelsedagstjejens egna önskemål) och igår kväll innan Amanda skulle sova så uppvaktade vi henne med paket på sängen. 

Av oss fick Amanda fick bland annat nya klänningar, en sporttröja, nya skridskor/inlines, utklädningskläder, danskläder, smågrejer (diadem, prinsessplåster, nya ullstrumpor, ett förkläder etc) och bästa grejen var nog den nya Rapunzel-dockan ("öppna den, öppna den, jag vill hålla den, jag vill hålla den!" sa hon när presentpappret var bortrivet)

Vi började födelsedagen med sång, ytterligare ett paket och fika på sängen. Därefter gjorde vi oss i ordning för att åka på dans! Balettakademien hade Öppet hus idag och Amanda tyckte att det var roligt att dansa, så det blev en bonus i dagens planering. Därefter gjorde vi några ärenden och åkte sedan hem för att göra kalasfint, eftersom vi hade storfrämmande från barnens farmor, min pappa och Kerstin samt min lillebror Henrik i eftermiddag. Amanda fick fina paket, vi åt grodbakelser och annat gott köpefika (jag brukar baka det mesta som vi bjuder på men den här veckan har det inte funnits utrymme). Gott blev det i alla fall och Amanda somnade gott efter att dessutom hunnit med att hälsa på granntjejerna Nellie och Ellen ikväll och därefter göra smoothie och mysa framför film. 

Amanda öppnar det stora paketet från farmor Anita - som innehöll en ny framåtvänd bilbarnstol (jag fick välja så det blev en Cybex Solution X2-fix som jag har läst mycket positivt om). Vi ska inte låta henne byta riktigt än, men när det är dags är det fint att ha en prima stol som väntar


Grodfika med utblåsning av ljus

Det blir massa mer firande framöver, bland annat med min släkt på mammas sida i veckan och sedan ett stort barnkalas på söndag. Den nyblivna 4-åringen är superpeppad och vi andra likaså! 

4 kommentarer:

  1. Magda & Adam20 jan. 2014 07:45:00

    Fina finaste Amanda, vi är så peppade på att få fira dig på söndag :D Kramar från oss <3

    SvaraRadera
  2. Var har du köpt de urläckra gröna kuddarna i soffan? :-)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till Amanda och till er som fått äran att vara hennes föräldrar i lika många år! Vilken jättefin klänning hon hade på sig. (Lillasyster också såklart!) 😄

    SvaraRadera
  4. Grattis till Amanda! Redan 4år!

    Vad är det för font du har i headern ?
    Vet att jag frågat förut, men tappat det!
    Ha det bäst Susanne

    SvaraRadera