18 november, 2013

Stortjejerna!

Idag har vi varit hemma nästan hela dagen och jag har hunnit fixa massa saker som jag har tänkt göra länge. Silverljusstakarna är nu putsade, vårt vardagsporslin är uppfräschat, tvätthögen är på väg att försvinna och huset ser ut som ett bombnedslag efter att jag har påbörjat ett rensningsprojekt i klädkammaren, haha. Vi skjutsade Jonas till flyget i eftermiddag och han är borta ända tills på fredag, så jag tänkte passa på att fixa med klädkammaren medan han är bortrest. Nu ska det bli fint en gång för alla! :)

Amanda och Olivia har båda imponerat på mig idag och jag blir så fascinerad över att de har hunnit bli så stora. Amanda tränar på siffror och bokstäver med stor iver, hon målar familjeporträtt och berättar om saker som hon har lärt sig av kompisar och på förskolan. Och Olivia leker och busar med Amanda, har massa humor och har på eget initiativ bajsat på pottan idag! Heja systrarna Ahlehjelm! 

Dagens konstverk som föreställer Jonas och mig (med tjusiga ögonfransar) och Amanda som bär Olivia på axlarna. Nedanför Jonas har Amanda ritat sin kompis Stella när hon var bebis och så har hon skrivit under med sin bokstav A (datumet därefter har jag skrivit dit)

När Olivia och Amanda duschade idag (varje gång de duschar slutar det med att de badar i plastkorgen som vi har badleksaker i och i badbaljan) så klev Olivia upp från badet, satte sig på pottan och bajsade - så duktig!

Just nu använder jag min första iPhone som är trasig i ringfunktionen (i väntan på en ny jobbtelefon) och när barnen hade somnat ikväll roade jag mig med att titta på gamla biler och filmer som jag har sparat. Det känns ju som att de var alldeles nyss som de var så här små!

 Mys med sin lillasyster har Amanda uppskattat sedan första stunden hon träffade Olivia
 
video
Lilla söta Olivia, alldeles nykommen till världen

video
Lilla söta Amanda (det var roligt att se henne prata så här, det hade jag nästan glömt bort nu när Amanda pratar så bra och tydligt)

Det var ju alldeles nyss som Amanda pottränade och blev blöjfri på dagen, 
tänk att det snart är Olivias tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar