05 november, 2013

Höstmys

Både igår och idag har det regnat och varit bäcksvart på kvällarna och finns det något mysigare tillfälle att tända massa ljus inne i värmen? Jag vägrar låta vädret påverka mitt humör så jag fokuserar på sådant som är bra istället. :) Idag hämtade jag två strålande glada tjejer på förskolan som båda lyssnade på mig  när det var dags att åka hem (och var dessutom gulliga och snälla med varandra!) och så gjorde vi massa god köttfärssås och bjöd över min mamma och Johan på middag. Amanda hjälpte till att bland annat skala morötter och hon var så stolt när hon både skalade och använde rivjärnet helt själv, stortjejen våran! 

På köksbänken har vi kvar några minipumpor och den fina ljusstaken från iittala är en av många i vårt hus. Det går många ljus så här års men det är det förstås värt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar