20 november, 2013

Finaste tjejerna jag vet

Olivia har varit hemma från förskolan idag pga feber (och ska vara hemma imorgon också) och blev så ledsen när hon vaknade i eftermiddags och insåg att Amanda fortfarande var på förskolan. Hon tjatade verkligen om att få åka och hämta henne från det att jag nämnde att det var dags att byta kläder osv,  och när vi kom hem lekte de tätt tillsammans hela kvällen. Inte helt utan att bråka, men väldigt fint ändå. Amanda är kreativ när de leker och är duktig på att göra Olivia delaktig och det är så roligt att se. 

Både Olivia och Amanda ville väldigt gärna sitta på samma stol när de skulle äta middag och det gick bra faktiskt. Om båda är på rätt humör och vill samma sak är det riktigt harmoniskt att umgås med systrarna Ahlehjelm ;)

Nej, fotbollsmatchen orkar jag inte ens kommentera. Det är skittråkigt men i min värld ingenting att lägga massa negativ energi på. Jag är så himla peppad på att jag ska få en ny telefon imorgon (en iPhone 5!), på min nya tavla från Therese Sennerholt som jag hämtade ut på Posten idag och på att min vän Anna ska komma och hälsa på i helgen. Barnen är friska (nåja, någorlunda i alla fall) och jag är lyckligt gift. Vad är väl ett fotbolls-VM… :) Nu ska jag krypa ner i vår säng för att söva om Olivia som vaknade för en stund sedan, alldeles febervarm och gosig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar