23 oktober, 2013

Vardagspusslet

God kväll! Just nu hinner jag verkligen inte med det som jag har tänkt varje dag,  men vi har det roligt och mysigt tillsammans och det är ju huvudsaken. Ikväll har vi dansat, lekt och busat och jag uppskattar verkligen den tid vi får med barnen i vardagen. Även om jag ibland önskar att de kunde somna tidigare på kvällarna så att vi får mer egentid. :) 

Kanske handlar det om att släppa på kraven när det gäller städning och annat hemmafixande, men jag trivs bäst när huset är någorlunda i ordning. Och det är ju så trist att behöva tvätta och städa på helgen. Nåja, det är verkligen ett I-landsproblem att ha ett hus att hinna med att städa och två små barn som somnar sent på kvällarna, haha. Jag trivs verkligen hur bra som helst med vår vardag och är så tacksam över våra små hjärtan!

När barnen leker och umgås så här fint är det inga problem att hinna med alla måsten på helgen, men för mig är helgerna lite helig tid då jag helst bara vill umgås och göra roliga saker. Den här bilden är från i söndags då tjejerna tittade på morgonfilm tillsammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar