05 oktober, 2013

TapouT XT

Jag har blivit utmanad att testa TapouT XT och har nu hämtat ut paketet med träningsredskap och information!  TapouT XT är en hård träningsform inspirerad av den extremt tuffa kampsporten MMA. Alla pass leds av proffstränaren och MMA-coachen Mike Karpenko. TapouT XT är ett program som på bara tre månader kan ge dig en extremt vältränad kropp. Efter att inte ha kunnat träna under nästan två veckor pga förkylning känner jag mig motiverad att köra igång med detta på måndag! Och efter detta träningsuppehåll känns det helt okej att låta min 100-dagarsutmaning övergå till träning med TapouT XT. :)

Man ska träna sex dagar i veckan och äta enligt den kostplan som följer med. Träningen genomförs delvis med de två motståndsband som också ingår i paketet, men inga andra redskap krävs. I TapouT XT ingår 12 olika träningspass och varje pass inleds med uppvärmning och avslutas med stretching. Man får en demonstration på hur övningarna görs på ett säkert sätt för att undvika skador och uppnå maximal effekt av träningen.

Kostprogrammet (som jag ska följa, men inte slaviskt) kräver en storhandling imorgon, massa protein och grönsaker ska inhandlas!

Så här står det i informationen: "Vare sig det är genom extremt svettiga Cardio XT, det stentuffa benpasset Plyo XT eller tvättbrädesbyggande Ultimate Abs XT så motiveras du att anstränga dig till ditt yttersta. Kroppen trimmas steg för steg genom serier av sparkar, slag och hopp, med övningar som Superman roll, Arnold press, Scarecrow lunge, Sledgehammer, Freaks och Hellcats. I många av passen ingår så kallade Killer moves där du pressas att uppnå de extrema resultat som TapouT XT kan ge" - Gissa om jag är peppad!?

5 kommentarer:

  1. Hej Sofia!
    Jag googlade på FF mellanmål och slumpades till din blogg, VILKET resultat du lyckades få under den tiden. Imponerande!! :D
    Jag har precis börjat på FF & tänkte fråga lite vänligt vad du hade för träningsupplägg utöver FF-programmet. Eventullet, enkla goda måltider?

    Grymt inspirerad!
    Vänligen
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jessica, tack snälla! Vad roligt att höra! Jag körde precis alla FF-pass och förutom det löptränade jag ca 2 ggr per vecka (ca 5 km). Jag åt mycket kyckling, broccoli, kvarg och ägg under FF. Lycka till!

      Radera
    2. Hej Jessica! Förlåt för sent svar. Och tack så mycket, vad roligt att höra! Jag tränade alltid alla övningar på FF-programmet och försökte löpträna utöver det ca 5 km 2-3 gånger per vecka. Mellanmålen bestod ofta av kvarg + hallon eller minikeso + hallon. Jag åt mycket ägg och till lunch/middag valde jag kyckling/lax, broccoli/blomkål, vanliga grönsaker och sås på kvarg som oftast. Lycka till!

      Radera
  2. hej. du kanske har nåt bra tips på vad man ska äta då man tränar å inte kan äta varken gluten eller laktos, plus att jag e vegetarian. ha de gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej p! Förlåt för sent svar. Jag är verkligen ingen kostexpert, men kan tipsa om laktosfri keso, det är ett bra mellanmål tillsammans med frukt, bär, nötter eller frön. Sedan kan jag tipsa dig som vegetarian att äta soja-produkter, om du kan äta det, eftersom soja innehåller stora mängder protein och är likvärdigt med det som finns i kött. Med soja kan du bygga muskler och återhämta sina muskler likt en som är icke-vegetarian. Sedan är det bra om du kan äta nötter, solrosfrön och liknande, som innehåller bra med protein och nyttiga fetter. Ha det gott du också!

      Radera