30 oktober, 2013

Jobb, förskola, mys, träning, hus och vänner!

Att hinna med allt man vill är inte det lättaste, men det handlar förstås om prioriteringar i slutändan. Vi prioriterar till exempel inte att laga avancerade maträtter eller att städa lika mycket som att umgås med varandra/våra vänner och vi prioriterar ofta att se på TV-serier tillsammans eller att åtgärda sådant som har med våra jobb att göra när barnen har somnat, före en lång natts sömn för oss själva. Och tvätten ligger kvar i korgarna väääldigt länge numera, det finns ju så mycket annat att göra som är roligare! :)

Vad tycker ni är viktigt i vardagen? På tal om sömn så borde jag ju sova nu, så jag publicerar vinnaren i godistävlingen imorgon. Hoppas i alla fall att ni mår bra för det gör verkligen jag! Japp, även fast min fot har varit stukad och jag har dragits med en förkylning - men imorgon blir det nystart med träningen och så försöker jag peppa för en nyttig novembermånad! 

Man blir glad av att umgås med vänner! Detta är några bilder från i lördags då vi hade roligt och fikade gott med Anna, Stella och Vincent

4 kommentarer:

  1. Vi prioriterar sömn väldigt mycket, just för att våra nätter är så dåliga fortfarande (Moa har ju nattskräck och problem med en körtel som påverkar andningen). Mitt nattjobb gör också att jag sover dåligt efter jobb, så sömnen är ett prio 1 här. Sen prioriterar vi nog träning, aktiviteter och liknande framför städning. ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! Jag har följt din blogg ett tag och blir så glad av att läsa om hur härligt ni har det med era barn! Ni hittar på så mycket roligt tillsammans och det inspirerar mig! Jag har ännu bara en dotter på snart 4 månader men redan nu leker vi hela familjen på kvällar och helger. Det som får priotiteras bort är träning, sömn, avancerad mat och städ precis som du beskriver. En del träning hinner vi med ändå och det är viktigt det också. Jag tycker du har en bra inställning till träning och kost där det är en viktig del men barnen går alltid först och en måltid med snabbmat och lite fika kan vara guld värt ibland! /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Och efter min uppväxt prioriterar jag gemensamma måltider, sega morgnar, kramar, mys, kärlek, göra allt som faller oss in och att inte få hysteri över alla härliga dammgrävlingar i alla hörn! (just därför ska jag köra ett race med dammsugarn nu ;))

    SvaraRadera
  4. Att vara klar med jobbet när jag går därifrån, att leka tillsammans innan läggdags, en extra ledig dag i veckan för barnen från förskolan och att ha storhandlat, städat och rekat inför helgen redan på torsdagen så att det bara är njuta njuta njuta som gäller när man kommer hem på fredag eftermiddag.

    SvaraRadera