31 oktober, 2013

Halloweenmys

På lördag har vi bjudit hit vänner på spökmiddag, så det var egentligen till dess som jag hade tänkt fixa lite Halloween-pepp här hemma, men båda barnen kom hem med spöklikt pyssel från förskolan idag så jag blev peppad. De fick därför en överraskning innehållandes en passande Nicke Nyfiken-film (jag älskar Nicke Nyfiken, så himla pedagogiska och söta filmer!), en spindelmannendräkt och en ny röd (spindelflickan/jul)klänning. De blev så glada och så ordnade vi bål och hade mysigt framför den nya filmen med ostkrokar. 

Söta men tuffa små tjejer!

När vi gjorde ordning bålen så sa jag till Amanda att hon kunde gå till sitt rum och hämta en plastspindel eller något annat läskigt djur som vi skulle ställa i bålen. Hon kom tillbaka med en söt liten tiger och sa "- Mamma, visst är tigrar farliga?" :)

Vår TV i vardagsrummet är trasig så barnen fick se filmen på min dator. Jag måste anmäla TV:n imorgon, det har dragit ut på tiden för helt ärligt saknar jag den inte så mycket (det mesta man vill se kan man ju välja att se vilken tid man vill på Play)

Mysigt ute på vår veranda och en söt liten spindelflicka

2 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt halloween! Hoppas filmen var bra :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. vilka godingar och va mysigt, själva har vi inte firat eller klätt ut oss alls ;-)

    SvaraRadera