14 oktober, 2013

Från morgon till kväll

Jag brukar fota barnen lite spontant emellanåt eftersom jag tycker att det är så fint med bilder på dem tillsammans. Amanda och Olivia leker stundvis jättefint tillsammans, men de bråkar även en del om leksaker och håller på och småtjafsar som syskon ofta gör. Älskade systrarna Ahlehjelm, ni är det dyrbaraste i mitt liv. 

Söta små vänner, från morgon till kväll! Dessa bilder är från i helgen och de är båda inaktuella med tanke på att jag har bytt ut kuddarna i soffan till mer höstiga färger samt att Amanda bestämde sig ikväll att hon ville vara en stortjej och sluta dricka välling i flaska :)

På tal om morgon och kväll så går dagarna, och veckorna också för den delen, i en rasande fart just nu. Vi jobbar heltid båda två, har annat som tar upp tid på kvällar och helger, försöker pussla så att barnen får så korta dagar som möjligt på förskolan och försöker hinna med både vänner och hemmamåsten. Det är ett pussel men jag tycker att det går bra faktiskt, man får njuta av de få lugna stunder som man får och ta tillvara på kvalitetstid tillsammans.

Idag har jag jobbat i Skellefteå hela dagen och jag känner mig rätt trött just nu. Den här veckan är fullproppad med trevligheter utöver vanligt jobb så jag borde passa på att sova nu när övriga familjen har somnat så sött. Kram!

1 kommentar: