10 september, 2013

Träning!

Eftersom jag var bortrest hela helgen har jag inte hunnit med att uppdatera er i hur det går med träningen och 100-dagarsutmaningen. Mitt fokus inför Tjejmilen var att ta det lugnt med belastningen på min höft så jag anpassade träningen efter det i slutet av förra veckan, men har hållit igång bra både hemma och på jobbet. Jag brukar lunchträna med Erika (och ibland även Anna :) och det är riktigt skönt att komma ut, röra på kroppen och få massa extra energi under lunchen. Hurra för det!

Lunchträning på IKSU+ med Erika igår

Dagens träningspass blev gräsklippning och krattning i två timmar och sedan lite snabbträning i garaget. Vi har en stor gräsmatta och hade inte klippt gräset på alldeles för länge så det var tungjobbat ikväll, haha, gräsklipparen ville ge upp hela tiden. Jag överväger starkt att köpa en robotgräsklippare till nästa sommar, då vi har sagt att vi ska ge gräsmattan mer gödsel och kärlek än detta år. Det är visserligen vardagsmotion att klippa gräset, men jag utnyttjar hellre tiden till att cykla till en äventyrslekpark med barnen eller någonting annat som innebär mer kvalitetstid med våra älsklingar. Är det någon som har tips på en bra robotgräsklippare?

2 kommentarer:

  1. Vi har en från husqvarna av den bättre (dyrare) sorten och är jättenöjda. Gäsmattan har aldrig varit så fin som iår och jag kan verkligen rekommendera en robotgräsklippare. Dock får man vara noga med att inte lämna småsaker från sandlådan eller andra mindre leksaker på gräsmattan. Vi har den även alltid avstängd om barnen är ute på trädgården, för säkerhets skull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar! Ska kolla in den! :) Kram!

      Radera