18 september, 2013

Respepp!

Personalen på Olivias förskola efterfrågade familjefoton att sätta på barnens lådor i kapprummet och vi skickade in den här bilden. :) Olivia älskar ju att bada och detta kändes som en bild som symboliserar vår familj och det vi gillar. Jag längtar verkligen tills vi får tid, råd och möjlighet att resa igen och det lockar att åka tillbaka till vårt paradis Thailand. Har ni läsare något resmål som ni kan rekommendera oss att åka till med en 4-åring och en 2-åring nu i april?

Millennium Resort i Patong är ett av våra favoritställen 

3 kommentarer:

  1. Hej Sofia!
    Jag och min man luffade runt mycket, i två omgångar, i Thailand innan vi fick barn. Men nu är det nästan 6 år sedan vi var där senast. Ska ni till Thailand igen tycker jag verkligen att ni borde passa på att se något annan än Phuket och Patong. Vi gillade Koh Chang och Koh Lanta jättemycket. Khao Lak var vi aldrig i, men dit vill vi åka någon gång i framtiden. I Thailand finns så otroligt många vackra ställen och fler och fler verkar öppnas för turister varje år, så jag rekommenderar att prova någon annan ort! Vi älskade även Kambodja, men det skulle jag inte säga var särskilt barnvänligt dock.

    I december ska vi för första gången åka på långresa sedan vi fick barnen (2 och 5 år gamla). Vi ska två veckor till Kuba (Havanna och Varadero) och det ska bli helt underbart! Får återkomma med feedback om det helt enkelt... ;)
    Gruvar mig lite för flygresan dock och att det kan bli jobbigt för barnen. Du som är lite mer resvan får uppdatera oss läsare om tips inför långresa med små barn!
    Trevlig onsdag! Själv ska jag till universitetet nu och ha föreläsning i skatterätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har också åkt runt i Thailand innan vi fick barn och jag vet att det finns mycket att se och upptäcka :) Vad spännande med er långresa Jessica, du får gärna meddela mig vad ni tyckte. Jag har skrivit lite tips gällande resor med barn här: http://sofiaahlehjelm.blogspot.se/2012/05/tips-for-resor-med-barn.html och dessa tips passar bra till er 2-åring. :) Gällande större barn har jag inte lika bra erfarenhet tyvärr. Men leksaker, pussel, nya filmer och liknande är ju alltid bra. Jag har faktiskt redan köpt ett kubpussel med prinsessmotiv som Amanda ska få på vår nästa långresa, haha. Lycka till med allt!

      Radera
  2. Då har ni ju bra koll på Thailand redan, vad bra! Har ni funderat på att åka någon annan stans?
    Funkar det att se på film på en i-pad under flygresan? Vi funderar på att köpa en innan vi åker i så fall, vår bärbara dator känns lite klumpig att släpa med sig...

    Tack, ska kolla ditt tidigare inlägg om att resa med barn. Vi tänkte köpa några nya böcker i all fall och lite snacks att tugga på behövs ju också. Sen får man väl hoppas att de sover en bra bit av resan...

    Ha det bra och lycka till med träningen och resplanerna!
    /Jessica

    SvaraRadera