05 september, 2013

Grönt är skönt!

Jag lät Veramattan (tvättstugans matta) ligga kvar i köket och jag måste säga att jag gillar färgklicken! Ska nog beställa en plastmatta med härliga färger som vi kan ha i köket istället för denna. Nu är ju hösten här och jag ska snart byta ut lite färger hemma, så det passar bra att även göra om i köket. På tal om grönt så har jag idag min nya gröna FilippaK-klänning på mig och grönt är ju skönt! Nej hörrni, nu är det dags att kicka igång den här arbetsdagen! Kram!

11 kommentarer:

  1. ... vilken nyans av grönt har din klänning? Jag älskar grönt nämligen.
    Mattan är ju jättefin så jag tycker att du ska låta den ligga kvar i köket.
    Ha en bra dag //Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Förlåt för sent svar. Klänningen är mörkgrön, ska visa hur den ser ut när jag har den nästa gång! Kram!

      Radera
  2. jättefint tycker jag, älskar grönt! och ni har sjukt fint kök!

    SvaraRadera
  3. Kan du inte göra några "dagens-inlägg" med bilder på din outfit och tjejernas?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, ska försöka bli bättre på det :)

      Radera
  4. Hej!

    Jag gillar din blogg och tycker att den är mysig. Är inte här varje dag men lite då och då. En sak som jag har funderat på är om alla vi mammor som lever i bra äktenskap med välskapta barn och mysiga hem inser vilken tur vi har haft! Vilken tur att vi lever här i trygga Sverige. Jag har själv kommit hit som flycktingsbarn och lyckats i livet. Är där jag vill vara men har självklart massor med övriga mål och drömmar. Mitt i vardagen är det bra att stanna upp och bara vara tacksam.
    När man är tacksam på riktigt och känner det i hela kroppen så vill man ge tillbaka den känslan till någon annan. Genom att bidra med det man kan och göra livet lättare för de människor som inte haft turen att leva här. Du skulle kunna inspirera flera att istället för att fokusera på att ändra färg i hemmet med detljer efter årstid hjälpa en medmänniska. Visst kan man göra både och men det är så lätt att glömma bort de som har det sämre och bara focusera på sig själv och sina närmaste. Jag har förståelse för att det lätt blir ett sånt liv man lever när man alltid haft det bra, man känner inte till något annat. Man har svårt att ta in allt hemskt som nyheterna visar. I stunden är det jobbigt men sen dricker man lite kaffe och funderar på om man ska sätta igång den där tvätten nu och kanske ut och jogga osv.
    Så ville bara få det sagt, även om det blev så flummigt så hoppas jag att du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa någon skrivit på denna blogg på länge! Tycker jag :)

      Radera
    2. Hej, förlåt för sent svar. Det du skriver är så sant! Jag tar verkligen inte min lycka och framgång för given och tycker att det är jätteviktigt att tänka på sina medmänniskor. Jag har därför skrivit inlägg om organisationer som jag skänker pengar till och liknande, men jag tycker samtidigt inte att man ska hindras från att leva det "rika och trygga liv" som man har och önskar. Jag är otroligt tacksam över det jag har och ska i fortsättningen tänka mer på att jag faktiskt kan inspirera andra med det jag skriver. Kram på dig och lycka till!

      Radera
  5. Hej
    Jag är också lite sugen på en "klänningsbild". Du har bra smak och tips på inköp är alltid välkomna för en två-barns mamma som sällan (läs; aldrig) hinner ner på stan för att prova/leta/köpa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Klänningar ska ni få! Jag har jättemånga klänningar och ska skriva ett inlägg om dem inom kort :) Kram!

      Radera