28 augusti, 2013

Är du redo för en utmaning?

Kom igen nu folket, sätt upp ett mål och ge er själva en härlig höstutmaning! För min egen del handlar det om att jag under 100 dagar (med start imorgon!) ska fullfölja alla inplanerade träningspass. Om jag inte kan träna ett pass får jag ta igen det nästa dag (om inte kroppen behöver vila av någon anledning) och tid finns det alltid om man bara vill. Kliver man upp 20 minuter tidigare hinner man med hela dagens pass med god marginal och det har man faktiskt tid med oavsett när man måste jobba, plugga, sova eller vara vaken. Idag testade jag att cykla till jobbet för första gången och det var en kanonbra start på dagen, det är bara att jag bestämmer mig för att göra det eftersom det knappt gör någon skillnad tidsmässigt om jag väntar på bussen och åker buss i 30 minuter än om jag cyklar ca 1,5 mil och duschar på jobbet. 

Detta är några av mina motivationsbilder, nämligen efterbilderna från Fitnessfighten som jag fotade den 31 mars i år. Jag är inte i så här bra form just nu och har som målsättning att bygga en riktigt stark kropp under hösten - så kom igen nu musklerna, förbered er för en fight!

6 kommentarer:

  1. Det där är ett så sjukt bra resultat :)
    Här är kettlebells beställda och borde dyka upp vilken dag som helst,
    tills dess får det bli löpning och nyttig mat !
    Ha en bra dag, och lycka till nu !! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och detsamma önskar jag dig! Heja heja!

      Radera
  2. Heja dig, kul med ny utmaning! Här blir det ingen sådan tuff utmaning, men jag kör på med mina springturer, promenader och jag cyklar ju i stort sett alltid till jobbet med vilket är 10 km enkelväg. Pass på Friskis när det finns möjlighet. Tänkte jag skulle börja med lite yoga hemma också, det är ju också träning :) Men jag tänkte göra den där plankutmaningen igen under september, för det gav så bra resultat verkligen!
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så himla aktiv och duktigt Melanie! Kör hårt och lycka till med jobbhösten! Kram

      Radera
  3. Jag vill också va med!! mitt fokus hela sommaren har vart att bli mera explosiv, vilket har gjort att uthållighet verkligen fått stryka på foten. Så jag lägger mina 100 dagar på att bli mer uthållig:) Bra initiativ, 100 dagar känns som en bra längd:) Kör hårt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter jättebra Lisa, tack så mycket! Heja oss!

      Radera