05 juli, 2013

Nu är det helg!

När jag kom hem med bussen så lekte jag med Amanda och Olivia en lång stund i solskenet i trädgården, innan det var dags att laga middag till dem. Så mysigt! Vi har fått hem våra gungor, rutschkanan och sandlådan nu så ikväll ska vi fixa med det. Det känns roligt att ha en egen lekpark!

Att skjutsa varandra på min gamla trehjuling är en favorit för båda

Vi har bestämt att vi ska jobba på ute en vecka till och när jag går på semester ska vi verkligen vara lediga. Det som står på agendan är att olja in/skura klart altanerna, måla ännu fler ribbor och bygga vindskydd/räcke till altanen på framsidan, olja och bygga ihop sandlådan, montera rutschkanan, laga/måla husgrunden och fylla upp med grus och marksten närmast huset. Det vi inte hinner får vi ta sen, för semester behöver vi mer än någonsin. :) Är ni lediga nu eller jobbar ni i sommar?

Olivia, med sina nya sandaler, funderar på sandlådans konstruktion (och på om jag ska klippa gräsmattan i helgen eller låta klövern ta över helt!?) :)

2 kommentarer:

  1. Gud vad lyxigt att ha en sån stor trädgård med massa roliga saker för barnen!
    Ja Johan har ju semester nu, så vi är ju lediga tillsammans som du vet - helt underbart verkligen!

    SvaraRadera
  2. Hej! Med din fart tror jag nog att du hinner klippa gräsmattan också.....
    Snygga sandaler hon har "lilltjejen" och den ser ut som en riktig 80-tals cykel den som flickorna skjutsar varandra på // Kram på er allihopa

    SvaraRadera