03 juli, 2013

Lucky me

Efter jobbet hämtade familjen upp mig för att vi skulle åka och köpa brädor till vårt spaljébygge. Vi bytte bil med mamma för att få släpvagnen och så tog hon barnen och åkte hem med våran bil. Problemet var bara att jag lämnade min iPhone på biltaket och glömde helt bort den efter att ha hjälpt Amanda att kissa. Gaaaah, och iväg åkte mamma - ut på E4:an! Och det tog dessutom en stund innan jag kom på det... Paniiiik, haha, så sjukt klantigt! Vi körde ikapp bilen efter typ 5 minuter och kvar på taket fanns förstås ingen mobil. 

Men dra på trissor, tror ni inte att jag hittade igen min kära telefon...som dessutom hade överlevt fallet ner i asfalten på Västerslätt. Helt utan skador! Marimekko-bumpern hade förstås fått sig några skrapsår men själva telefonen är helt oskadd. Puh!

Nu har vi i alla fall kommit hem, lastat av alla brädor som vi hann köpa i sista stund och så har vi hunnit ha picknick på altanen. Barnen fick middag med världens bästa mormor så det passade bra med lite efterrätt för att fira den här tursamma klantkvällen.

1 kommentar:

  1. Ja gud vilken tur att du hittade den! :) Inte kul att tappa mobilen med tanke på alla bilder man tar med iphonen på barnen!

    Kram, Vickan - mamma till Axel och Lucas

    SvaraRadera