05 juni, 2013

VårRuset

Efter att ha sovit ovanligt lite och jobbat ovanligt mycket de senaste två veckorna, inte alls tränat som jag hade planerat, fått ett köttigt skavsår på foten och inte laddat med varken mat eller vätska under dagen så kände jag mig inte direkt förberedd för att springa VårRuset ikväll. 

Jag tänkte flera gånger att det är okej att ta det lugnt och bara springa i ett skönt tempo med Anna, men jag blev envis och gjorde istället mitt allra bästa för en bra tid. Det var sjukt jobbigt och jag är riktigt stolt över att jag höll det tempo som jag satte (och nästan inte klarade av) hela vägen in i mål. Tiden blev 23:00, dvs ungefär en minut sämre än när jag sprang VårRuset 2011, men vad gör väl det? Med tanke på förutsättningarna är jag supernöjd! Och jag noterar i protokollet att det inte är den bästa uppladdningen att stressa, käka en korv på vägen till startområdet och knappt värma upp något, haha. Men det gick som sagt helt okej i alla fall och även Anna kämpade på riktigt bra! Heja heja alla duktiga tjejer som sprang eller promenerade ikväll!

Uppladdningskorven, jag och min fina vän Anna och slutligen den tjusiga medaljen som vi fick

6 kommentarer:

  1. Kul med lopp! Och det är ju en jättebra tid!

    SvaraRadera
  2. Själv sprang jag förra veckan. Fick tiden 28.31, sjukt nöjd då jag fött barn i januari och endast sprungit 5 gånger. Men nästa år då jäklar! Ska du springa nåt fler lopp? / Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, bra jobbat! Jag ska försöka övertala Anna att följa med mig på en trevlig helg i Stockholm i samband med Tjejmilen så jag hoppas att det blir ett lopp till i år!

      Radera
  3. Härligt ! här laddar jag för karlstad stadslopp ( en mil ) nästa helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofia Ahlehjelm6 juni 2013 00:13:00

      Heja dig Fröken M!

      Radera