15 juni, 2013

Tävling - Modig!

Den 11 maj 2013 kröntes Merida, den viljestarka prinsessan från filmen Modig, till Disneys elfte prinsessa framför Askungens slott på Disney World i Florida. Gissa om Amanda hade velat vara där bland alla andra prinsessor? Vi har pratat om att åka till Disney World i framtiden, men ska nog vänta några år så att båda tjejerna har behållning av resan. 

Hur som helst kan jag nu presentera en ny och fin tävling där en av er läsare kan vinna ett set med en Medida-klänning, en Merida-DVD och en Merida-docka. Tävlingen pågår till och med den 21 juni och det enda ni behöver göra för att vinna är att lämna ert namn och svara om ni har gjort någonting som ni tycker är modigt?

Merida karaktäriseras av sitt mod, sin inre styrka och sitt stora självförtroende, vilket gjort henne beundrad och älskad av barn och föräldrar över hela världen. Filmen Modig från Disney/Pixar hade svensk biopremiär den 31 augusti 2012 och vann sedan både en Oscar® och en Golden Globe i kategorin ’Bästa animerade film’.


Två bilder från Meridas kröning

57 kommentarer:

  1. Jag kände mig så modig när jag i högstadiet försvarade en stackars tjej som höll på att bli mobbad av ett gäng tjejer:)

    Tummen hålls för att detta mod en dag ska belönas med en fin present åt min lilla flicka :)

    / Marie Andersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände mig modig när jag i måndags började mitt första jobb som systemutvecklare. :)

      Radera
  2. Jag vill gärna vinna detta till mina fina kompis dotter som är super modig och fyller 6 år i sommar!

    Själv tycker jag att jag var modig när jag satte stopp för mitt destruktiva leverne i Umeå, flyttade helt ensam (förvisso 23 år då men ändå) till London och där träffade min blivande man :)

    SvaraRadera
  3. Nu sitter jag vid en dator :)

    Jag kände mig modig när jag klev in och frågesatte 3 killar som stal på mitt jobb. (Jag jobbar som kundvärd med en Bistro på tåget.) Det vart en riktigt aggressiv stämning och jag trodde ett tag att dom rent av skulle slå mig. Då dom, framför allt en hotade med armen mot mig flera gånger. Med dunkande hjärta och stor rädsla lyckades jag få dom lugna och sedan betala för sig.




    /Susanne W

    SvaraRadera
  4. Min dotter är den modigaste jag känner! En utmaning för henne är inte något som verkar göra henne rädd! Men hennes envishet och modighet kommer hon långt. :)
    Dessutom älskar hon filmen Modig och önskar i detta nu att få se filmen. :)

    isabella /isabellanygardh@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Jag tackar än en gång för en himla fin blogg!

    Jag är stolt över min modiga 5 åring. Hon vågar testa nya saker och fungerar det inte första gången så prövar hon igen!
    Jag tyckte hon var modig som vågade beställa själv i baren när vi var utomlands. Trots att hon vet att dom pratar ett annat språk gjorde hon sig förstådd med hjälp av ord och kroppsspråk! När hon klarade av det helt själv var set en stolt tjej som kom tillbaka. Jag tycker det är modigt!:)

    Ha en fin sommar!

    Hälsningar / Tove

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Lea behöver bli modig. Hon är försiktig och tar de lugnt med det mesta. Hon håller nu på att lära sig cykla, hon kan tekniken men vågar inte själv. Skulle hon ta modet till sig så skulle det gå hur bra som hellst. Det vore en bra morot eller belöning då hon vågat cykla själv. :)

    Hoppas allt är bra med er, kram!

    SvaraRadera
  7. De är så klart våra barn.
    De vågar testa nya saker, Och vara sig själv.
    Nu hoppas vi få en "Modig - Hilma" här hemma.

    Ha en fin dag.
    mvh sophie
    soffan56@hotmail.com
    http://florafie.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Samuel skulle nog bli överlycklig av att vinna det här. Han är ofta modig, vid ett tillfälle på dagis sa han åt de 2 år äldre killarna att han kände sig utanför och blev ledsen när han inte fick vara med. Det tycker jag visar på ett stort mod =)

    Kramar från Johanna W

    SvaraRadera
  9. Frågande min son vad han har gjort för modigt. Han svarade att han tyckte han var modig när han inte gjorden dumheten som kompisarna gjorde för han visste att det var fel (stolt mamma. Skulle vara roligt att överaska honom och hans systrar med en Modig överaskning.

    SvaraRadera
  10. Jag var extra modig då jag stod upp för mig själv och vår familj och avfärdade en "energitjuv". Det var jobbigt då men väldigt skönt nu!!

    SvaraRadera
  11. Jeg synes selv at jeg er en af de modige.
    Jeg har flyttet land, job, sprog og kultur for at kunne være sammen med manden jeg elsker.

    Filmen er en dejlig film, som jeg håber jeg kan se sammen med min danske familie :)

    Mvh Annemette Caspersen.
    Annemette1990@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Min dotter Saga 4 år har precis lärt sig ordet MODIG. Jag tycker alltid det är så spännande när hon refererar till sig själv som modig, till exempel:
    "-Saga orkar du verkligen gå så här långt?
    - Men MAMMA, jag är ju MODIG!"
    Att mod finns överallt i vardagen har blivit lite extra synligt hos oss just nu, det är modigt att möta alla barnen på dagis var morgon, det är modigt att släppa ut den där sommarvilsna fjärilen som letat sig in, det är modigt att gå i skogen och prata om troll, älvor och skogsrån och skratta åt deras äventyr. Det är modigt att vakna om natten och ropa på mamma, det är modigt att låta sig tröstas och stärkas.

    Visst är MOD ett fint, starkt ord? Jag hoppas mina tjejer växer upp med samma styrka som Disney's elfte prinsessa!

    SvaraRadera
  13. Jag kände mig modig då jag guidade min man om hur han skulle förlösa vår son som föddes i bilen på väg in till förlossningen. Har alltid varit lite nojig och lätt gått upp i varv i stressade situationer men inte där och då. Min man blev väldigt till sig men jag blev lugnet själv och nu ligger vår son här mot mitt bröst och sover så gott <3
    Storasyster är bra modig hon med och förtjänar en "grattis-för-att-du-blivit-storasyster-present" ;)
    (neea.s@hotmail.com)

    SvaraRadera
  14. Jag kände mig modig efter att jag i flera års tid ända från förstaklass blivit retad för hur ful jag var, med själförtroendet nere på noll så tillslut fick jag nog och stod upp mot dom som var elaka. Har fortfarande en bra bit att gå när det gäller självförtroendet och hoppas min dotter blir modig precis som sin idol Merida! Var snälla mot varandra!!

    SvaraRadera
  15. Ordet modig fick för mig och min dotter ett nytt begrepp strax innan sommalovet började för i år. Likaså fick vi uppleva denna starka och häftiga känsla! Tyvärr vi upptäckte nätmobbning på vår skolan bland eleverna. Genom att stå upp och visa att detta absolut inte är okej hade vi modet att möta något av det jobbigaste ens barn kan råka ut för. Att min dotter var modig nog att berätta och att jag var modig nog att ta tag i situationen. Historien slutade bra och min förhoppning är att åtminstone några barn mår bättre idag.

    Glad sommar till er alla!

    //Kristiina
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  16. Skriver för min dotter (Agnes) på snart 3 år som visade sånt mod när hon gick emellan en hund som skällde och gjorde utfall mot en av hennes kompisar och med bestämd röst sa "NEJ" till hunden.

    Emma Ermling
    e_lantto@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Har gjort många modiga saker som stärkt mitt självförtroende och självkänsla. Övervunnit rädslor och fobier. Men mest av allt är jag stolt över att säga till min mamma att jag älskar henne.
    rosamaddis@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Ellen Clavebro19 juni 2013 10:38:00

    Jag och min 5-åriga dotter var till en handelsträdgård i söndags där de har sköldpaddor, en av sköldisarna hade fastnat bland stenarna och kom inte ner till vattnet och såg uttorkad och svag ut. Vi gick till kassan och sa till men då sa dom att sköldpaddorna klarar att klättra ner till vattnet och att de klättrar runt hela tiden och ligger och vilar på stenarna. Vi gick tillbaka till dom men tyckte att den såg så stilla och "blek" ut i skinnet, vi samlade mod och gick till kassan igen och sa att vi inte ville vara "tjatiga" men att den inte såg ut att må så bra. Då gick tjejen från kassan med oss och mycket riktigt, den lilla sköldisen hade fastnat och säkert legat fast mellan stenarna ett tag. Tjejen lyfte fram den och la den i vattnet, där piggnade den till och började simma iväg efter en stund. Min modiga lilla tjej, Elsy 5 år, som räddade denna fina sköldis i söndags!

    Mvh
    Ellen Clavebro

    SvaraRadera
    Svar
    1. ellen.clavebro@gmail.com

      Radera
  19. Jag var modig när jag sa upp mig från mitt jobb som jag jobbat på i 10 år och började jobba på ett helt nytt ställe. Sen var jag modig igen och sa upp mig där efter 5 år för att bli hemmamamma på heltid.
    Mest modig tyckte min 18 åriga dotter och hennes kompis att jag var en midsommar afton när jag hämtade dom mitt i natten och stannade och hjälpte en farbror i rullstol som rymt från sitt vårdboende och alla andra bara gick/körde förbi.
    Susanne

    SvaraRadera
  20. Jag kände mig modig när jag såg min kompis sitta på toaletten och skulle skada sig själv i 3e klass. Jag sprang in och stoppade henne och tog sedan med henne till vår fröken så hon kunde få prata ut.

    Och skulle gärna vilja vinna detta till sonen då han älskar prinsessor, och behöver bli lite modigare <3

    SvaraRadera
  21. Jag känner mig modig varje dag när jag kommer till arbetet på förskolan och tar hand om alla barn. Extra modig känner jag mig när jag lämnar mina egna barn på en annan förskola. ;)

    Skulle vilja vinna detta till mina barn, flicka och pojke, då de är modiga och nyfikna på allt nytt som händer och de upptäcker varje dag.

    SvaraRadera
  22. Jag var moddig när jag gick i skolan då jag som lite blev mobbad , jag hade cancer som liten och mild psoriasis utslag på olika ställen på kroppen , jag va mycket ensam men om någon skulle gå på mig eller mobbade mig så höll jag inte tyst utan gick till dom vuxna och sa till dom men från 3 - 5 hände inget mer än att jag fortfarande va ensam och barnen blev tillsagda varje gång då jag sa till fröknarna i 6 : an och upp fick jag bättre lärare och någon gång gick jag till rektorn och sa till vid det tillfället sa hon till mig att jag va modig som inte tillåter mobbningen fortsätta genom att jag säger till dom vuxna så jag klarade mig igenom hela skol tiden mitt själförtroenda va 0 i skolan nu har jag 2 egna barn och skulle något i hända i deras skola skulle jag inte hålla tyst då jag själv gått igenom ett helvete . draken_83@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Jag kände mig modig som gav mig in i ett förhållande där det redan fanns barn. Det var en utmaning för mig som aldrig riktigt har varit bra på att hantera barn, men jag växer in i det lite varje dag och vi har väldigt roligt tillsammans! =)

    SvaraRadera
  24. Jag vill gärna vinna detta till min Merida-tokiga dotter. Och jag hoppas att jag känner mig modig i morgon när jag ska köra genom hela stan för att ta min älskade hund till en jobbig veterinärundersökning inför en kommande operation :-(

    SvaraRadera
  25. Jag är väldigt gärna med och tävlar, och vill dela med mig utav ett minne där jag kände mig riktigt modig. Det var när jag väntade min dotter och fick ett antal kommentarer och hårda ord emot mig, speciellt ifrån en kurator på ungdomsmottagningen som verkligen tryckte på att jag skulle göra abort och aldrig klara av ett barn på grund utav min låga ålder.

    Jag stod på mig och valde att behålla min dotter ändå, trots henne och alla de elaka kommentar jag fick utstå under graviditeten ifrån allmänheten. I dag har jag en blivande 6 åring där hemma som mår super bra och varken hon eller jag skulle någonsin kunna vara lyckligare.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag gjorde något ganska galet och modigt för 1 år sedan.
    Jag hade jobbat på samma företag i nästan 20år men hade sedan länge drömt om att starta eget, men att gå från en säker och bra inkomst till en osäker inkomst som egenföretaget var ett svårt och stort steg. Men med familjens tro på mig så tog jag det steget och det är verkligen inget jag ångrar idag, det gäller att vara modig!

    nybergaandreas@gmail.com

    SvaraRadera
  27. Jag tycker min dotter var modig när hon vågade säga åt grannen att deras stora björn till hund hade rymt, trots att hon är jätterädd för hundar.
    Anna Johansson
    annsoljoh75@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Jag kände mig modig den dagen då jag till slut erkände för mig själv o min omgivning att jag inte klarade av min vardag själv utan behövde hjälp då min reumatiska sjukdom blivit så mycket sämre!!!
    Det var ett enormt modigt steg av mig som alltid ska fixa allt själv till vilket pris som helst!!

    Hälsningar
    Marie-Louise
    m-l_j@telia.com

    SvaraRadera
  29. Jag har en modig liten dotter på 7år med svår psoriasis som skulle älska om jag vann detta åt henne, hon älskar Modig, myckt för att dels hon tror att Merida är skapad efter mig som är naturligt rödhårig ;-)

    Den 23e april 2011 hade vi en inflyttningsfest som senare även blev ett oförglömligt pub-besök.
    Vi hade precis kommit till puben och beställt våra drinkar, jag alkoholfritt eftersom jag är nykterist, när en kille på 20 år fick en glasflaska krossad mot huvudet. Blodet stod som en fontän, folk skrek, väktarna fick panik - ja det var kaos!
    Trots mina nya fina festkläder, som småbarnsmor unnar man sig ju sådana kläder ytterst sällan, gick jag in och hjälpte killen. Jag tog med honom bak i köket, rengjorde såret, satte på tryckförband samtidigt som jag beordrade ut vad personalen skulle göra så som att tillkalla ambulans & polis samt sopa upp glaset och hämta rena kläder till killen. Jag stod och tryckte hårt på tryckförbandet tills ambulansen kom.

    Det slutade med att min nya fina klänning var helt förstörd av blod men killen klarade sig med 12 stygn och lätt hjärnskakning så jag var ganska nöjd med mig själv den kvällen.

    Senare såg jag även till att all personal på den puben, (har själv jobbat där i mina ungdoms dagar), fick lära sig första hjälpen och att deras förbandslåda var komplett.

    Hoppas att vi vinner.
    Kram / Annica

    the_red_danger@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Jag var i Tunisien för tre år sedan och trots att jag var höjdrädd så provade jag på att åka fallskärm efter en båt och överlycklig och modig
    landade jag och min sambo hade tagit massor av foton på mig som jag längtade efter att få visa upp dem men dagen efter var vi på en fotbolls match mellan Sousse och Tunis som låg 1:a och 2:a i tabellen och det var ca 20 tusen personer på matchen och ca 500 kravallpoliser som gick igenom allt man hade med sig och jag var glad att jag hade dyrare biljetter för det var stökigt på ståplatsläktaren och några av sittplatserna och efter matchen blev det fullkomligt kaos med brinnande bilar och efteråt fick jag höra att 3 personer blivit dödade i slagsmål.
    Jag tog det lugnt och väntade tills värsta kaoset lugnat sig efter ca 2 timmar men då dök en väskryckare upp skar av axelremmen och sprang iväg med kameran och fotobeviset samt en mindre summa pengar. Min sambo sprang efter men lyckades inte komma ikapp honom. Sedan gick vi och anmälde det hos polisen och i väntrummet var det fullt av blodigt slagna mäniskor som varit med i upploppen eller drabbats av dem. Riktigt otäckt allt sammans men jag klarade det och blev modigare av upplevelsen och insåg att jag var lite drabbad mot många av de andra som drabbats fruktansvärt under kvällen.



    jenny Nordberg
    glassen17@yahoo.se

    SvaraRadera
  31. Jag kände mig modig när jag i lumpen gav heimlich manövern till en lumparkompis som satt i halsen och fick ingen luft. Många i matsalen trodde han bara skämtade. Dagen innan hade vi nämligen haft HRL-övningar och den kunskapen fick jag nu testa i skarpt läge. (Han blev oerhört lättad att någon fattade allvaret och kom till undsättning.)
    slivardesign@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Jag var nog ganska modig när jag efter gymnasiet lämnade Sverige helt ensam och flyttade till andra sidan jorden.

    /Moa

    SvaraRadera
  33. Det klart modigaste jag gjort är när jag skulle gifta mig och jag blev bortförd på en svensexa där dom band för mina ögon körde mig till flygplatsen och fick mig att göra ett tandemhopp i fallskärm och väl nere var jag överlycklig och ville bara berätta det för min kommande fru men då tog killarna och släpade med mig in i bilen och till en båt för vi skulle grilla och ha picknick på en ö och dom bad mig bär i land picknickkorgen medan dom drog upp båten men de stack iväg och sms:ade "vi kommer och hämtar dig imorgon Herr Robinson Cruse". Det var varmt som tur var och inget regn och mat hade jag i picknickkorgen och ett 6 pack öl och en stor filt men Myggen här uppe i norrland fick sig en rejäl festmåltid av mig den natten när jag skulle sova för elden vågade jag inte ha tänd när jag skulle sova och då fick jag ingen rök som skrämde bort myggen. Två nya upplevelser rikare och med två otroliga historier att berätta för min kommande fru kom jag hem och HON TRODDE MIG INTE föränn mina kompisar intygade det hela och visade foton på fallskärmshoppet och några bilder på mig på stranden tagna från båten. Modig upplevelse som jag kommer att berätta för min 2 åriga dotter när hon blir lite större.

    Göran Karlsson
    indal730@yahoo.se

    SvaraRadera
  34. Vi har en modig liten tjej på 4år och en väldigt skraj liten kille på 2år. Luna kastar sig in i nya äventyr med glädje medan Enzo lite avvaktande provar kanske för att sedan bestämma sig för om det var roligt eller farligt. Hon älskar allt som är rosa och allt med prinsessor. När hon blir stor skall hon bli en prinsessa =)
    Hon är vår och lillebrors lilla hjälte!

    SvaraRadera
  35. Modigt av mig:

    När jag fyllde 30år nu i januari valde jag att anordna en maskerad med tema DISNEY.
    Mitt val blev modiga Merida så med en knallröd långlockig peruk, två lockar fastklistrade som ögonbryn, med pil och pilbåde, bruna sandaler och en grön långklänning som jag sydde själv blev det succe!
    (Väldigt svårt att hitta den klänningen i vuxenstorlek...)

    Det här kitet skulle bli super för min systerdotter som älskar disneys alla prinsessor; klänningen kan hon själv ha vid nästa födelsedagskalas, dockan går alltid hem och filmen kan vi se om och om igen!

    Tack för en bra tävling!
    Vänliga hälsningar Agnetha

    SvaraRadera
  36. När jag och sambon nyss hade träffats åkte han till Frankrike i 3 månader och jobbade. Jag är extremt flygrädd, får ångest bara av att se flygplan på tv. Jag kände dock att jag var tvungen att åka och hälsa på honom, om jag ville ha en fortsättning med honom. Jag trotsade min rädsla och flög ner och hälsade på honom. När jag kom på flygplanet bröt jag ihop och fick sitta bak hos flygvärdinnorna med en filt och grät. På vägen hem började jag gråta innan jag ens gått på planet. En mamma i en snäll familj tog hand om mig och såg till att jag fick sitta bredvid henne. I år firar vi 10 år tillsammans, har två underbara barn och köpte nyss vårt första hus. Jag är glad att jag var modig och gick på flygplanet, trots att jag var så rädd att jag skakade och grät.

    SvaraRadera
  37. Frågade mitt hjärtat (6år) Vad tycker du att du gjort som är jätte modigt?
    Svar: jag tycker att det är modigt att klättra i berg och att hålla spindlar, jag har faktiskt hållit en spindel och jag klättrar i berg varje dag.

    Från mamma caroline karlsson
    (kunde inte välja nått knoto så tog anynym, men går att kontajta på fb el sms 0737322373)

    SvaraRadera
  38. Min dotter gjorde något modigt när hon gick i femman. De hade dansdag & tjejerna i klass 5 & 6 retade en handikappad tjej för att hon inte kunde dansa så bra.
    Jennie gick fram & talade om att så gör man inte!!!
    Trots att hon var ny på skolan så accepterade hon inte att man gjorde så
    Hennes lärare som såg detta skrev ett brev till oss där hon fick massor av beröm för det hon gjorde
    Tvisten i det hela är att idag bor vi grannar med den tjejen och hennes familj
    När hennes dotter berättade vilka vi var och framför allt vem Jennie var, kom hon över och berättade för Jennie vad detta hade betytt för hennes dotter att någon ställde upp på hennes sida
    Detta är vi alla överens om att det var väldigt modigt gjort
    Dockan skulle hon gärna vilja ge sin lillasyster som precis fyllt år

    Mvh
    Git Lundström
    gilund72@gmail.com

    SvaraRadera
  39. Får skriva för min styvdotters skull: hon var livrädd för djupt vatten å höjder men efter lite trugande å att ta det i olika steg lyckades vi komma ut på det djupa å rädslan försvann till slut å modet vann hon vågade tom sen hoppa från ettan så länge jag var nära.

    Mod handlar egentligen inte om de stora sakerna utan att övervinna sin rädsla för de små sakerna så att du kan bli stor. Att ständigt brottas med dagliga problem utan att klaga på att de e jobbigt eller gör ont. Det krävs mycket mod till bara det.
    Vi försöker lära fröken att vara sig själv å stå för det hon tror på å i dagens samhälle krävs det mod att våga vara annorlunda att våga vara sig själv och att hjälpa dem som är svagare än dig själv.
    Men detta gör min styvdotter nu men undrar ofta varför saker är som de är ibland. Nu är hon tom så modig att hon vågade stå framför min pluton med ca 100 soldater å be dem göra som hon sa, och de lydde henne med;)

    SvaraRadera
  40. Får skriva för min styvdotters skull: hon var livrädd för djupt vatten å höjder men efter lite trugande å att ta det i olika steg lyckades vi komma ut på det djupa å rädslan försvann till slut å modet vann hon vågade tom sen hoppa från ettan så länge jag var nära.

    Mod handlar egentligen inte om de stora sakerna utan att övervinna sin rädsla för de små sakerna så att du kan bli stor. Att ständigt brottas med dagliga problem utan att klaga på att de e jobbigt eller gör ont. Det krävs mycket mod till bara det.
    Vi försöker lära fröken att vara sig själv å stå för det hon tror på å i dagens samhälle krävs det mod att våga vara annorlunda att våga vara sig själv och att hjälpa dem som är svagare än dig själv.
    Men detta gör min styvdotter nu men undrar ofta varför saker är som de är ibland. Nu är hon tom så modig att hon vågade stå framför min pluton med ca 100 soldater å be dem göra som hon sa, och de lydde henne med;)

    SvaraRadera
  41. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  42. Jag tycker min syster var modig då hon följde efter en älg som hade virrat sig in i bostadsområdena och som jagade efter människor som den stötte på den hade blivit klassad som att den var tvungen att bli nedtagen så min syster följde efter den så att dom som hade tillåtelse att skjuta den kunde komma och avliva den. Det vill säga med sitt mod så räddade hon säkerligen liv.

    Mvh
    Nathalie stolt syster

    SvaraRadera
  43. Jag kände mig så otrolig modig när jag i fredags sprang ut på skolgården för sista gången, jag hade då stått ut med mobbning under alla min skolår, och många gånger funderat på att hoppa av skolan, men jag drevs framåt av ren vilja och samla mod varje morgon innan jag gick in i skolan. Jag känner mig som en stark och modig människa när jag nu kan säga att jag har gått klart alla mina gymnasieår, och med ganska bra betyg också =)

    // Nelly Nyfiken Harrén

    SvaraRadera
  44. Jag gifte mig med min kärlek och flyttade tvärs över jordklotet, utan att kunna språket, kulturen eller något annat, och endast för att jag ville vara med den jag älskar mest. Det tycker jag nu i efterhand var det bästa jag gjort och mycket modigt! Nu har vi två små prinsessor och de är grymma på att lära pappa att vara modig varje dag! Glad midsommar! sonalewa @ gmail.com

    SvaraRadera
  45. Vill vinna detta till min 6-åriga dotter som heter Freja och ryckte ut sina två framtänder på samma gång när de var jättelösa. Det var modigt tycker jag. Plus hon gillar ju modiga tjejer med. : ) therese.engstrand@bredband.net

    SvaraRadera
  46. Minna känner sig modig för att hon klarade vara hemma själv när det åskade ute även om det var för en kort stund.

    Kram Johanna & Minna
    Johannahedin@live.se

    SvaraRadera
  47. MODIGT av mig när jag dansade med Claes af Geijerstam för massor av publik på Vårruset. Sedan vann jag en Tjejmilen paket med övernattning och mat i Stockholm åkte tunnelbana också MODIGT av mig när jag var 3 år fastnade jag i en dörr vid tunnelbanan så jag har bara åkt tunnelbana 2 gånger.
    maude@tyfonmail.se

    SvaraRadera
  48. Jag känner mig modig VARJE gång jag är ärlig mot mig själv o vågar stå upp för det. Om jag så är ensam om att tycka si eller så så känner jag mig modig när jag står för det. Det har också inneburit att fler o fler lyssnar på mig o tar mig på allvar..... evatimrell-fridholm@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. jag och mitt kusin barn sitter ensamma hemma under ett storm oväder, strömmen har gått och åskan börjar morra. själv är jag super rädd för åska och ogillar strömmavbrott, så jag sitter knäpptyst i soffan och väntar på att det ska ta slut medans Tess sitter på golvet med sitt lego. vaje gång det mullrade till eller en blåser så att huset kommer falla ihop kvider jag till. Efter ett tag när stormen blev som värst reser sig Tess från golvet, tar min hand och säger: Det är ingen fara, du har ju mig. Den flickan är den modigaste! Tess är bara 5 år och är min bästa vänn.

    Puss och kram Amanda och Tess
    amanda.alsi@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Jag räddade livet på en man som fick hjärtstopp för två dagar sedan genom D-HLR till dess ambulansen kom fram. Har gett honom ett fortsatt liv (ska få pacemaker) och även gett hans fru, barn o barnbarn en fortsatt framtid. Krävdes beslutsamhet o även endel mod till att ingripa på de sätt jag gjorde när en snäll o hjälpsam gammal distriktsköterska sa emot mig o mitt handlande "för hon kunde ana en svag puls"

    SvaraRadera
  51. Jag räddade livet på en man som fick hjärtstopp för två dagar sedan genom D-HLR till dess ambulansen kom fram. Har gett honom ett fortsatt liv (ska få pacemaker) och även gett hans fru, barn o barnbarn en fortsatt framtid. Krävdes beslutsamhet o även endel mod till att ingripa på de sätt jag gjorde när en snäll o hjälpsam gammal distriktsköterska sa emot mig o mitt handlande "för hon kunde ana en svag puls"

    SvaraRadera
  52. Jag har varit modig många gånger. Mycket för mig själv och övervinna rädslor som jag burit på eller sagt ifrån om någon fått mig att må dåligt eller tagit steget och klara en utbildning eller stå och prata inför massor av människor. Men jag har också varit modig för andra människor välbefinnande. Inom mitt yrke mött många människor i livskriser, vågat tagit steget och möta dem i sin sorg, ge dem tröst och empati. Aggera vid akuta situationer när hjärtat på mig själv slagit dubbelvolter. Ordet modig är för mig stort och något som alltid innefattar livet. Det får en att växa, det får en att hjälpa, det får en att utvecklas, men om man inte ser upp och blir för modig kan det också sätta spår så det gäller att använda sitt mod på rätt sätt.

    Håller förstås tummarna för att vi även får se modig på film mitt i allt annat livsmod omkring oss.
    Med vänlig hälsning
    Lottiz
    lotten_81@spray.se

    SvaraRadera
  53. Klart jag vill tävla om detta fina kit till dottern som älskar filmen Modig :)

    Har jag gjort något modigt??
    Ja faktiskt...varje dag går jag min egen väg, jag gör det som jag tycker känns rätt i hjärtat i alla beslut...har stått på egna ben sen jag var 15 år och lever idag med min man och våra två barn i ett liv jag älskar som vi byggt upp från grunden :) Det är jag mest stolt över!!!
    Hoppas på tur :)
    /Margona Strömberg
    maggan_20@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Tycker jag är som modigast idag, då jag är påväg att uppfylla mina drömmar om att studera i LA.
    Det kan vara väldigt tungt ibland då till och med familjemedlemmar försöker stoppa en. Men jag vet i mitt hjärta att det är rätt så jag står fast vid det.

    //Matilda Karlsson <3
    matildachan@hotmail.com

    SvaraRadera
  55. Jag tycker jag var modig som gick fram till min våldtäks man när jag var 17 år och sa att han aldrig kommer kunna bryta ner mig.

    madelene
    madiiie_88@hotmail.com

    SvaraRadera