27 juni, 2013

Lunchträning

För mig passar det ypperligt att träna på lunchen några dagar i veckan och idag var det dags för löpning i det härliga solskenet. Om jag byter om ca 5 min, tränar 30 min och sedan duschar 15 min så hinner jag även äta min matlåda i ca 10 minuter - så idag bestämde jag att jag skulle springa 6 km på max 30 minuter. Efter en skön runda vid älven så sprang i mål på 28 minuter och kände mig jättenöjd med passet, det är verkligen perfekt att tömma huvudet på juridik för en stund och ladda kroppen med endorfiner så där mitt i arbetsdagen. 

Innan jag bytte om inför löpningen, min löprunda för dagen och den goda laxsalladen som jag hackade ordning i morse och åt upp redan innan jag duschade (eftersom jag svettades så mycket :)

6 kommentarer:

  1. Juridik. Vad jobbar du som? Advokat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar som jurist på ett företag som är inriktade på familjejuridik :)

      Radera
  2. Ett grymt upplägg ! jag önskar att jag hade längre lunch och hann sticka i väg på en runda mitt på dagen.
    Dock har jag en timme över på morgonen två dagar i vecka innan jobbet - då brukar jag passa på :)
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror och hoppas det! :) Det låter bra att du passar på, heja dig! Kram!

      Radera
  3. Fin fin klänning du har på dig:) var är den köpt?!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den är ny och kommer från MQ! :)

      Radera