20 juni, 2013

1-årskalas!

Ikväll hade vi besök av tjejernas farbror Emil och när han var här så vaknade Olivia efter att ha sovit en timme. Vi tänkte att det inte gjorde så mycket om hon var vaken en stund, men hej och hå, gissa vem som sitter här pigg som en mört i mitt knä just nu, haha. Jag passar därför på att visa lite bilder från Olivias 1-årskalas!

Vi hade bjudit massa släkt och vänner, så det kryllade av barn och blev en jättetrevlig fest för vår lilla tjej. Här får ni se hur vi hade dukat, dekorerat lokalen, vilket fika vi bjöd på och vad barnen hade för kläder. Jag har massa andra bilder också så kanske kommer det lite kompiskort och annat kalasigt senare. Att ordna kalas och fester är ju så himla kul! 

Välkomna på 1-årskalas!

Kalasets huvudperson Olivia som nybliven 1-åring och de dukade borden

På fikabordet fanns det massa godsaker, bland annat chokladdoppade marshmallows och 1-kakor med strössel

Godast av allt på fikabordet var Annas morotskakor och min mammas ryttarkakor, tack snälla ni för de goda bidragen :)

Vi bjöd på två olika sorters tårta och även om de såg goda ut så konstaterade jag (en gång för alla) att jag hellre skippar tårta i fortsättningen än bjuder på köpestårtbotten…urk så torra och trista dessa blev

Jag hade gjort grattisvimplar som jag hängde upp i festlokalen (ovanför Jesustavlan, vi var nämligen i vår byakyrka) :)

Både Amanda och Olivia var guldflickor (med likadana skor) dagen till ära

7 kommentarer:

  1. Alltså, det där fikabordet.... Så galet gott!

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tyckte det! Jag är glad att du och Ossian kunde komma på Olivias kalas! Och ja, du har så rätt i att vi borde ses snart! Vi hörs! Kram!

      Radera
  2. Så fint du fixat!!
    Nu fick jag lite rolig inspiration till våran blivande ettårings kalas :)
    Det tackar jag för!;)

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!
    Vilka härliga bilder från kalaset! Det såg verkligen toppenfint ut!
    Jag behöver lite inspiration och idéer till Emilias kalas om en dryg vecka och det har jag verkligen fått nu! =) Tänkte höra lite ang 1-kakorna, hur har du gjort de? Tack på förhand! =)

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag vill också gärna ha recept på 1-kakorna :-)
    Otroligt fint kalas!

    SvaraRadera
  5. Hej! 1-kakorna är vanliga smörkakor (jag googlade något recept) som jag har gjort med sifferformar. Jag tror att jag beställde dem från Bagaren och kocken. Sedan har jg penslat på ägg och satt på strössel. Ett tips är att baka ut dem direkt på plåten! Lycka till med bakandet!

    SvaraRadera
  6. Tack för svar! :-)
    /Malin

    SvaraRadera