30 maj, 2013

Sommarvärme

Det fantastiska vädret fortsätter (sol varje dag sedan vi kom hem från Thailand, helt galet) och det blir rätt varmt inne på vårt kontor om dagarna. Idag var det nog 25 grader varmt ute, som högsommar! Min garderob med arbetskläder som passar på sommaren är inte så stor, så nu har jag gjort en beställning från Zalando på några fina klänningar som jag kan jobba i. Det är gratis frakt och retur så jag kan enkelt skicka tillbaka de som inte passar. Men jag hoppas att jag kan behålla alla för det är inte så lätt att hitta passande klänningar att jobba i på stan (jag vill inte att det ska vara massa spets eller tyll eller att klänningen är så urringad/för kort, det får inte kännas som en strandklänning eller en partyklänning osv). Jag har sökt efter enkla och klassiska klänningar som passar fint till kavaj och dessa har jag nu beställt.


Jag känner mig väldigt nöjd med min beställning så det ska bli roligt när detta paket kommer fram!

Det blev lite övertid idag också så nu har jag jobbat ihop bra med flex så att jag kan måla huset i juni, haha, i skuggan. Rackarns alltså, min solbränna från Thailand är snart ett minne blott. Jag får hålla tummarna för att det blir fint väder i mitten av juli då jag går på semester. :) Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Ett tips är att kolla blondinbellas blogg, hon har ofta fina jobbklänningar, hon har som en sida på boozt.com där många av klänningarna hon har finns

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sent svar, men tack så mycket för tipset! Kram!

      Radera