21 maj, 2013

Shape up!

Jag håller på att steka kyckling till veckans matlådor (jag gillar kyckling och köpte 2 kg fryst kyckling som jag marinerade och nu steker i bitar...det är perfekt att ha till kycklingsallad eller till exempel ugnsrostade grönsaker) och medan jag väntar på att den ska bli klar så tänkte jag visa vad vi brukade äta till frukost i Thailand. Jag började nämligen tänka på vad jag ska äta till frukost imorgon bitti och saknade då den fantastiska hotellfrukosten som vi serverades under tre veckor. Här får ni se en "nyttig" frukost och en betydligt mer onyttig frukost, haha, det varierade hur mina frukostar såg ur beroende på hur hungrig och sötsugen jag var. :)

Två omeletter, korv, paprika och både färska och ugnsrostade tomater och ett glas vatten

Jomenvisst kan man smälla i sig allt det här om man vill, haha, jag är nästan alltid hungrig på morgonen. Omelett och stekt ägg, korv, chokladflingor med mjölk, rostmackor med marmelad och nutella, bulle och wienerbröd, färsk frukt, juice och vatten :)

På tal om mat så ska jag försöka äta mer som under Fitnessfighten fram till semestern, det vill säga lite mindre kolhydrater, knappt något socker, lagom med fett och mycket protein. Jag mådde jättebra av det och sockersuget blev betydligt mycket mindre än när jag proppar i mig vitt bröd, bullar och annat kolhydratrikt varje dag. Att äta godis en dag i veckan känns sunt och jag mitt mål är att jag lagom till semestern ska ha hittat tillbaka till den tighta form som jag hade just efter Fitnessfighten. Är det någon som är med mig?

Så här vältränad är jag verkligen inte efter den senaste tidens slappa semestrande, men nu jäsiken är det dags att hitta formen igen! Jag älskar att träna, mår jättebra av en kost som min kropp mår bra av och gillar utmaningar - så nu kör vi!

6 kommentarer:

  1. Guuud va jag saknar dom där thailändska omeletterna !! Jag önskar att jag kunde laga lika goda hemma, och har försökt, men det blir mest pannkaka av alltihop !
    Här ska även jag försöka hitta "toppformen" lagom till semestern, dock innefattar inte min lika många rutor på magen som din ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen goda! Jag har också försökt hemma, haha, det blev inte lika bra :) Heja dig!

      Radera
  2. Hej. Jag följer din blogg dagligen och har även följt din träningsprocess som har imponerande resultat. Du har kunnat träna dina magmuskler på ett effektivt sätt och jag undrar därför om du haft några problem med diastas, bred magmuskeldelning eller liknande efter dina graviditeter? Jag vandrar mycket och har gjort så efter min förlossning men har bred diastas som begränsar min träning avsevärt. Jag är t.ex avrådd att jogga och situps, crunches och dylikt är bara att glömma. Jag fick övningar från sjukgymnast som man kan använda för att träna magen när man har diastas... men har efter det även fått navelbråck. För hög belastning på magen kanske i samband med träningen och nu är jag rädd för att fortsätta med träningen. Har du någon erfarenhet av det här? Hur tränar du magmusklerna?

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att du har fått problem. Jag har haft turen att inte ha några problem med magmuskulaturen efter mina graviditeter. Plankan är en väldigt bra övning som jag började med rätt tidigt efter graviditeterna och numera tränar jag många olika typer av magövningar. Hoppas att du får ordning på dina problem så att du kan träna obehindrat. Kram!

      Radera
  3. Fitnessfightar för fullt just nu, efter att ha inspirerats av dig! Tack Sofia!

    / Jensen

    SvaraRadera