24 maj, 2013

Lovely weekend

Hej på er! Vi vaknade upp till ännu en dag med solsken, så fantastiskt. Varje dag sedan vi kom hem från Thailand för snart två veckor sedan har varit mer eller mindre soliga. Jag är just nu på väg hem från jobbet med bussen och Umeå bjuder alltså på en strålande inledning på helgen.

Den här helgen ska vi försöka avsluta några projekt där hemma. Jonas håller på att göra superfint i vårt garage så jag ska bland annat hjälpa honom där. Sedan kanske jag ska ta tag i den där avslutande husmålningen också, det ska bli så skönt när det är gjort. Men det bästa med helg är ändå all mysig tid med barnen och att få kunna träffa släkt och vänner. På söndag ska jag till exempel fira världens bästa mamma. :) Vad har ni för planer för helgen?

Sol och härlig grönska både på vägen till jobbet och på vägen hem

6 kommentarer:

  1. Jag har precis blivit frisk, så jag tänkte cykla och promenera en del för att komma igång lite igen. Imorgon ska jag och Moa på bio och sen blir det pizzakväll på hemmaplan, söndagen är än så länge obokad, får se vad vi hittar på då min sambo fortfarande är väldigt sjuk :/
    Trevlig helg på er, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg er på Instagram, så fina ni är tillsammans du och Moa! :) Kram!

      Radera
  2. Här ska vi bl.a. besöka årets barnfestival, besöka frisören, grilla med vänner, pyssla i trädgården etc. Men framförallt ska jag försöka ladda inför måndagen då det är dags för mig att återvända till kontoret & ett helt nytt jobb efter 15 månader som föräldraledig! Känns overkligt, läskigt & spännande.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en toppenhelg! Hoppas att du känner dig peppad på måndag, det blir en stor skillnad i vardagen (jag var hemma i 12 månader med Olivia och i 13 månader med Amanda) som både är rolig och jobbig till en början. Lycka till! Kram!

      Radera
  3. Härligt med lite fix i garaget, det ska vi också ägna helgen åt, började innan idag så är en bit påväg. I övrigt är barnen sjuka så mellan tork av snor och tröstande ska vi försöka ordna med vår renovering av trädgården, storstäda och på söndag är det konfirmation. Trevlig helg på er! /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och hå, hoppas att det går bra! Vi har inte varit sjuka på två månader så jag hoppas att det fortsätter så. Snor kan man vara utan :) Kram och krya på barnen!

      Radera