29 maj, 2013

Finkaffe varje dag

Eftersom jag hade nämnt till Jonas att jag ville lära mig att dricka kaffe så fick jag bland annat en kaffemaskin när jag fyllde 30 år nu i mars. Denna present såg jag mest som en egopresent till Jonas själv (och våra gäster), haha, men efter att ha lärt mig dricka Starbucks Caffè Mocha och Caramel Macchiato i Thailand så är jag nu på god väg att bli vuxen även utifrån en kaffesynpunkt. Vår fina Caffeo CI levererar numera Latte Macchiato till mig nu och då...och med lite extra mjölk (och ibland en tesked Oboy) är det faktiskt riktigt gott. Att dricka svart kaffe på jobbet är ännu långt borta, men denna goding till kaffemaskin känner jag mig väldigt nöjd med. Tack älskling! 

Den är både fin på köksbänken och bra på att göra kaffe! Slangen sätter man i en mjökbehållare som man förvarar i kylskåpet (som står alldeles intill) och efter att man har gjort sin kopp så startar kaffemaskinen en snabbrengöring så att slang och maskin är ren tills det är dags för nästa kopp. Perfekt!

Nu när barnen faktiskt sover sedan snart en timme tillbaka har jag ännu inte pallrat mig i säng…  Jag ska bara packa väskan med träningskläder inför imorgon, diska undan och sedan hjälpa Jonas med en grej i garaget. Sedan är det natti natti!

1 kommentar:

  1. Den är ju tom märkt med ditt namn! :)
    kaffe är gott och då är det farligt med en kaffemaskin, det är ju så lätt att bara trycka fram en ny kopp och en ny och en ny...

    SvaraRadera