27 april, 2013

Kaffe!

Jonas köpte ju en kaffemaskin till mig i 30-årspresent (även fast den var mest till honom själv och våra gäster), så jag hade tänkt att lära mig att dricka kaffe under den här resan. Annars känns det ju inte lika roligt att vi har investerat i en sådan. :) Tidigare har jag inte haft något intresse av kaffe, men jag tycker att det luktar så gott och hade tänkt ge det ett försök. Och det går jättebra! På Starbucks har de gott kaffe enligt Jonas och jag har beställt antingen Caramel Macchiato, Café Mocha (med varm choklad i) eller Dolce Latte varje kväll. Första kvällen tog jag den minsta koppen och igår tog jag den största. Mums!

 Hihi, en liten kaffe till att börja med

3 kommentarer:

  1. Det märks att du fyllt 30 Sofia för det är väl då man börjar dricka kaffe? Om man inte alltid har gjort det.... Ha det så skönt i värmen och njut av ledigheten. Kramar till er alla

    SvaraRadera
  2. Japp, det är så man lär sig. Starbucks är superbra! Man behöver ju inte dricka kaffe så ofta, men en smaksatt latte på café ibland är ju inte helt fel! :)

    SvaraRadera
  3. Hehe jag började också dricka kaffe när jag fyllde 30! Nu är jag en riktig kaffejunkie ;)
    Härligt att ni har det så himla bra i solen och värmen!
    Här hemma är nästan all snö borta faktiskt, vi har två yttepyttefläckar kvar på hela vår stora gård nu. Det går fort när det väl börjar sjunka undan. Såååå skönt!! Och tänk så skönt för er att slippa hela den perioden och bara komma hem till en grön gräsmatta :)

    Kram på er

    SvaraRadera