20 april, 2013

Fitnessfighten

Nu är vi snart framme i Thailand, så för att bjuda på lite läsning här på bloggen medan vi reser får ni ett tidsinställt inlägg. Jag har ju inte visat er resultatet av min satsning i Fitnessfighten, eftersom jag hade tänkt göra det i samband med att jag skulle fiska röster i tävlingen...men tyvärr så gick jag inte till final. Dessa personer fick enligt World of Shape bättre resultat än mig, det är bara att acceptera. Men jag är väldigt stolt över min prestation i alla fall! -7,6 kg gick jag dessutom ner, trots att jag under månadens gång fick mer muskler. Här får ni se mina före- och efterbilder!

Jag hade väldigt slappa muskler (man skulle slappna av i muskulaturen) och dålig hållning när jag började...

...och efter en månad hade bålstabibiliteten blivit betydligt bättre och jag kände mig stark i hela kroppen! Att investera i en månad där jag prioriterade mig själv var ett bra beslut.


14 kommentarer:

  1. Wow! Blir förvånad över att du inte blev finalist! Grymt resultat! Ska vara med nu i maj, men blir lite fundersam över hur de väljer ut finalister??

    SvaraRadera
  2. Wooow !!! Grymt :)
    Njut nu av en härlig resa och visa stolt upp din "killer body" på beachen !!
    Kram

    SvaraRadera
  3. och efter en kik på finalisterna är min enda fråga - HUR tänkte dom nu ??? :(

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Vilken skillnad! (trots att jag ändå tycker att du var väldigt tränad innan) :D
    Hoppas ni får en bra resa!
    kram

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat!!! Du är en vinnare i mina ögon :) /Frida

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat! Roligt att se bilderna!

    /kram Anna J

    SvaraRadera
  7. Meeeen shit va grym du är! Grön av avis på dina magrutor! Dit kommer jag nog aldrig att komma, även om jag kommer att bo på gymmet...
    Kram K

    SvaraRadera
  8. Jättemärkligt gick in på finalisterna för ngn dag sen och letade letade och förstod inte vart du tagit vägen...

    Grattis till bra resultat i alla fall!

    Erica

    SvaraRadera
  9. Jag blev enormt förvånad att inte se dig som finalist. Jag anmälde mig till Kick-start april efter att sett dina delresultat. De som de valt ut har ju inte lyckats lika bra som du enligt mig och det tycker nog mååånga fler. Hade ju tänkt rösta på dig och så var du inte ens med!!! Hur de tänker när de väljer finalister kan man ju undra. Kollar de ens på alla 1500 deltagare eller tar de bara några slumpmässigt? Du är jättefin och en vinnare i mina ögon!

    SvaraRadera
  10. Linda - mamma till Trent och Ella20 apr. 2013 18:34:00

    WOW! Sjukt bra jobbat av dig. Du hade lätt fått min röst.
    Själv är jag nu på dag 20 i ff April och visst märker jag resultat men inte ens i närheten av dina magrutor.
    En fråga: -Hur mycket mer träning utöver ff-passen körde du?
    Själv kör jag några extra övningar varje pass och extra cardio i form av löpning hem från gymmet (5,5 km) några gånger i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag körde extra magövningar varje dag och sedan extra förbränningsträning (typ 5 km löpning) ungefär varannan eller var tredje dag. Kram på dig!

      Radera
  11. Galet bra gjort Sofia!!! Vilket resultat!!! Själv har jag 10 dagar kvar... Lär inte få så fina resultat som du dock. Hoppas min förkylning ger sig så jag kan träna på igen... säger som de andra du borde verkligen varit med som finalist!!! Hoppas ni får en fantastisk resa. / Malin

    SvaraRadera
  12. Oj, vad konstigt att du inte blev finalist. Du har ju fått helt fantastiska resultat!!

    SvaraRadera
  13. Här kommer världens senaste svar - tack snälla för all pepp! Det är så roligt att jag har inspirerat er läsare och jag tycker också att det var lite konstigt att jag inte gick till final. Men jag vann ändå min egen tävling! :) Kram på er!

    SvaraRadera