11 juni, 2012

Vitt ska det bli!

Den här bilden visar att det blir stor skillnad på husfärgen nu när vi målar om. Vårt hus var (slarvigt) målat i en ljusgrå färg och nu håller vi på att måla det vitt (NCS S-0502-Y). Ytterdörren som vi har nu är i en gulare nyans än den vita garagedörren så det var tur att vi ändå ska köpa en ny ytterdörr med ett runt fönster (ni kan ju tänka er hur gul den såg ut när den var ljusgrått runt). Det kommer nog att bli finfint när det här är klart!

Vår framsida igår kväll, när första varvet var nästan klart

8 kommentarer:

  1. Hej! Har inte varit inne här på ett tag, kul att läsa i kapp sig lite! Stor Olivia har blivit! Å vilken energi du har till allt! Själv så är jag nöjd om barnen har fått i sig mat och är hyfsat rena när de lägger sig om kvällen! Själv så bloggar jag inte längre, finns inte så mycket tid eller inspiration. Springa går bättre, nya löparskor ska köpas imorgon och milen är snart gjord. Målet är under 60 min...borde väl klara det tycker jag. Oj detta blev långt! Måla på du så ska jag fortsätta jaga barn! Hare bra!/ Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du är tillbaka! :) Kul att du springer, heja heja! You ca do it! :) Kram

      Radera
  2. Dt blir superfint! Mycke jobb tyvärr, men det ser ut att inte vara allt för mycket kvar. Eftersom jag älskar inredning så kan jag inte låta bli att lägga mig i... Det blir säkert superfin med en yttrdörr med runt hål, men jag skulle välja en med avlångt lodrätt fönster i klarglas. Inte avdelat eller spröjs, utan bara enkelt avlångt. Släpper in mkt. ljus och ser stilrent ut.
    Har även hittat fina gardintyger i en blogg som heter "tippbritta" Fastnade för att svart tyg med grafiska mönster. Kommer garanterat att bli gardiner hemma hos mig i höst. Skulle även passa köksfönstren hos dig...
    /Älskar inredning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack snälla för dina tips. Det skulle säkert bli jättefint, och framför allt ljusare i hallen, med en sådan dörr..men jag har snöat in på en dörr med ett runt fönster eftersom jag tycker att det är så fint. Ska kolla in tyget du tipsade om! Kram!

      Radera
  3. Vilken skillnad!! Blir ju superfräscht!

    SvaraRadera