09 juni, 2012

Myskväll!

Jag jobbade några timmar på Hyresrättens dag och det var roligt att det var så mycket folk och att regnet höll sig borta. Hyresgästföreningen (där jag jobbar som jurist) bjöd på kaffe, te, godis, kakor, popcorn, heliumballonger, fiskedamm och ansiktsmålning för barnen, ponnyridning, underhållning i form av musik och spexare samt hoppborg, tävlingar och andra aktiviteter. Det var dessutom försäljning av mat (jättegoda hamburgare för 10 kr!) och loppisstånd (där jag fyndade en ny Blöjbjörn!) - så jag kan rekommendera alla umeåbor att åka dit nästa år.


Direkt efter trevligheterna på Hyresrättens dag åkte vi till Stinas examensbjudning där det hade dukats upp  jättegod mat och massa gott. Stinas alla nära och kära var på plats och det var roligt att få fira min vän.


Nu har vi kommit hem efter lite mathandling och ärenden. Amanda och Jonas har roligt ute i studsmattan och när storasyster (som var uppe till 00.30 igår kväll) har somnat om en stund väntar en snabb uppröjning här hemma och sedan myskväll för mig och älsklingen. Vi ska se en film och bara vara, så himla skönt!

10 kommentarer:

  1. En 2 1/2 åring som är vaken till 0030. Är det verkligen så bra?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att jag verkligen inte måste förklara mig, men jag tycker att det är så himla trist med den här typen av anonyma kommentarer. Vad är det som inte är bra med att Amanda var uppe sent en fredagskväll när vi hade gäster? Hon har ju slutat sova på dagarna sedan länge, men sov en stund på eftermiddagen igår eftersom även kvällen innan blev rätt sen. Hon vaknade som vanligt vid 8-tiden imorse och har inte varit gnällig eller farit illa av det idag...och så somnade hon utan problem vid 19-tiden ikväll. Du får gärna förklara vad som inte är bra. Vår dotter mår i alla fall hur bra som helst. Kram till dig och alla andra som behöver det

      Radera
    2. Bra svar av dig! Trist med trista kommentarer.. Till skillnad från vad Anonym ovan verkar försöka antyda (??) så tycker jag att ni verkar vara himla kloka föräldrar. Och Amanda - vilken fantastisk unge!
      tack för en bra blogg :) /En annan anonym

      Radera
  2. Vad fin du är i håret! Vart brukar du klippa dig? :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad snällt av dig att skriva det, det är roligt att höra eftersom jag inte är så nöjd med mitt hår för tillfället. Jag bad frisören klippa på ett sätt men det var en praktikant som råkade klippa lite konstigt - så det blev mycket kortare än jag ville när jag fick gå tillbaka några dagar senare för att klippa till det. :) Men nu har det blivit lite längre, men jag behöver spara lite till för att få till den frisyr jag tänkt mig från början. Jag har ingen särskild frisör utan brukar klippa mig på olika salonger i Umeå. Den jag klippte mig hos senast blir det dock inte någon fler gång. :) Tack detsamma!

      Radera
  3. Vad kul för Amanda att få var uppe sent, lite extra spännande tror jag nog hon tyckte ;)! Vilka tramsiga kommentarer en del lämnar alltså. Suck. Pekpinnar och moraltanter finns det gott om i bloggvärlden verkar det som. Men sånt ska man inte bry sig om vettu. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon älskar att vara uppe sent. Fast så här på sommaren när det är ljust på kvällarna tror jag inte att hon förstår hur mycket klockan är. :) Jag håller med om att det finns många sådana, bara att strunta i men det är ju trist ändå. Kram!

      Radera
  4. Men så trist med kommentarer av det där slaget, anonymt dessutom. Herregud, ni känner era barn bäst och vet vad som funkar och inte funkar. Och ibland tar man faktiskt mindre bra beslut även som förälder (menar inte just detta) och det är faktiskt också okej, man är inte mer än människa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, man vet ju hur sina barn fungerar och vad det klarar av/mår bra av osv. Du är klok du Annika! :) Kram!

      Radera